خبرگزاری کار ایران

مسئولان برای راه‌اندازی «کاغذسازی زاگرس» وارد عمل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۷۶

کارگران کارخانه در حال احیای کاغذسازی زاگرس در مرودشت می‌گویند: دولت، بانک‌ها و دیگر نهادها به واحد کاغذسازی زاگرس فارس کمک کنند تا هر چه زودتر این واحد تولیدی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه در حال احیای کاغذسازی زاگرس همچنان در انتظار بازگشایی کارخانه هستند.

پروژه احداث کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس از سال ۱۳۹۰ در زمینی به وسعت ۱۱۰ هزار متر در شهرستان مرودشت کلنگ‌زنی و کار ساخت آن آغاز شده‌است. بعد از گذشت حدود ۱۰ سال این پروژه عمرانی اخیرا در آستانه احیا قرار گرفته و برای شروع به کار نیازمند تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات و اتمام کار است.

یک منبع کارگری در شهرستان مرودشت با بیان اینکه مشکل این کارخانه در گذشته «بی توجهی و بی‌اعتنایی» بود، با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این واحد تولیدی به دلیل آنکه در منطقه محروم و کارگرنشین مرودشت واقع شده، از آن جهت دارای اهمیت است که قرار بود ضمن تامین بخشی از نیاز کاغذ کشور، زمینه اشتغال حدود ۶۰۰ کارگر بومی را فراهم کند، گفت: با این حال اهالی شهرستان مرودشت بعد از سال‌ها انتظار امیدوارند این پروژه برای اشتغال جوانان بیکارشان هرچه سریعتر آماده تولید شود.

او با اعلام اینکه طبق اعلام مسئولان این کارخانه بزرگ هم اکنون در آستانه راه‌اندازی قرار گرفته و حتی شنیده‌ایم بخشی از ماشین آلات این کارخانه خریداری شده است، اذعان داشت: حدود ۱۱ سال از کلنگ زنی و اجرای ساخت این کارخانه گذشته و مسئولان پایان کار ساخت و شروع به کار آن را منوط به دریافت تسهیلات بانکی می‌دانند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه برخی مسئولان رده بالا چندین بار پیگیر مشکلات اجرای این واحد تولیدی از مسئولان شهرستانی شده‌اند، در ادامه افزود: در سفر‌های استانی سالهای ۱۴۰۰ و۱۴۰۲ هیات دولت، رئیس جمهور دوبار از کارخانه کاغذسازی زاگرس پارس بازدید کرد و برای تکمیل این کارخانه دستور تامین تسهیلات بانکی را داد. اخیرا هم استاندار استان فارس از این واحد تولیدی بازدید کرده است. با این حال هنوز مسئولان شهرستانی عزم جدی برای راه‌اندازی کارخانه ندارند و مشکلات مالی به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد: از آنجا که بودجه‌های در نظر گرفته شده کفاف تکمیل این کارخانه را نمی‌دهد، باید اعتبارات بانکی برای این پروژه اشتغال‌زایی لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز