خبرگزاری کار ایران

جوابیه وزارت کار: در مسیر بررسی و تصویب طرح توسعه از نظرات کارشناسان تامین اجتماعی استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۵۷

وزارت کار با صدور جوابیه‌ای به یک خبر ایلنا پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، در جوابیه رمهدی رضوی کیا رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت کار آمده است: با عنایت به مطلب منتشره با عنوان: «صادقی: لایحه برنامه هفتم تامین اجتماعی را یک شهر بی‌دفاع کرده است» مورخ 12/07/1402 توضیحات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر ارسال می‌گردد. مقتضی است برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آورند.

 برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور با رویکرد پایداری و توانمندسازی صندوق‌های بیمه‌ای توسط دولت محترم سیزدهم تدوین و در مجلس محترم شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است و قطعاً در مسیر بررسی و تصویب آن از نظر تخصصی کارشناسان زبده سازمان تامین اجتماعی نیز استفاده خواهد شد و پس از تصویب نهایی نیز این سازمان مجری قوانین و مقررات مصوب خواهد بود.

لازم به ذکر است بر اساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور «سازمان تامین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را متناسب‌سازی نماید» و وفق قانون مذکور متناسب‌سازی مرحله اول از تاریخ 01/05/1399 و متناسب‌سازی مرحله دوم از تاریخ 01/01/۱۴۰۰ اجرا شد.

در این میان از آنجا که نحوه اجرای متناسب‌سازی در قانون فوق‌الذکر تبیین نشده و هیچ گونه آیین‌نامه اجرایی نیز در این خصوص صادر نشده بود لذا با مشارکت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور بر مبنای میزان بودجه‌ای که به این موضوع اختصاص داده شده ضمن رعایت اصول محاسبات بیمه‌ای بر اساس دو شاخص مدت پرداخت حق بیمه و میزان دستمزد مشمول کسر حق بیمه تدوین سناریوی متناسب‌سازی صورت پذیرفت.

در سال جاری نیز با عنایت به پیگیری مستمری‌بگیران ارجمند و تصمیمات متخذه در جلسات مشترک با نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و نیز در اجرای تصویب‌نامه بند (1) یکصد و سی و ششمین جلسه مکرر مورخ 09/02/۱۴۰۲ هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و به منظور تکمیل متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران، مبلغ «متناسب سازی ۲۵ درصد باقیمانده اعاده سطح نسبت به زمان برقراری» با اعمال افزایش موضوع ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ از ابتدای سال به مستمری کلیه مشمولین افزوده و پرداخت می‌شود.

یادآور می‌شود سازمان تامین اجتماعی همان گونه که پیشتر گفته شد مجری قوانین و مقررات مصوب مراجع قانون‌گذاری است و چنانچه در برنامه هفتم توسعه نیز مقررات خاصی در این زمینه تصویب شود این سازمان در چارچوب قوانین و منابع اختصاص یافته و با هماهنگی و همکاری تشکل‌های صنفی بازنشستگان مقررات مصوب را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز