خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۵۹

دریابیگی گفت: بسیاری از کاندیدا و نمایندگان مجلس فقط در زمان انتخابات با کلی وعده و وعید به سراغ کارگران می‌آیند و بعد از اخذ رای به وعده‌ای انتخاباتی خود عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نصرالله دریابیگی در نشست ادواری نمایندگان کارگری و بازنشسته استان مازندران با محوریت انتخابات آتی مجلس، بر حضور پرشور تشکل‌های کارگری و صنوف مختلف در انتخابات پیش روی مجلس تاکید کرد و گفت: حضور پرشور جامعه شریف کارگری و بازنشستگی در انتخابات مجلس دوازدهم بیانگر عشق و وفاداری آنان به نظام، انقلاب و آرمانهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به اهداف و راهبردهای اصلی انقلاب اسلامی ایران از جمله از بین رفتن تبعیض‌ها و برقراری عدالت درکشور گفت: به رغم نقش آفرینی کارگران و بازنشستگان در تمامی عرصه‌ها، این دو قشر شریف امروز در بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و مشکلات درمانی و نبود امنیت شغلی، آنان را رنج می‌دهد.

او گفت: درطول ۴۴ سال گذشته نمایندگان محترم با شعار حمایت از کار، تولید و کارگران به خانه ملت و دیگر مجامع تصمیم‌گیری مثل شوراها رفتند و با قبول مسئولیت مهم نمایندگی شعارها و وعده‌های خود را فراموش کردند.

این فعال کارگری ضمن ابراز نگرانی کارگران، بازنشستگان و تشکل‌ها و نهادهای کارگری استان مازندران از مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد. برخی مفاد این لایحه در حوزه‌های کار و تأمین اجتماعی و موارد مربوط به اصلاح مفادی ازقانون کار، مورد اعتراض تشکل‌های کارگری، جامعه کارگری و بازنشستگی قرار گرفته که امیدواریم مجلس محترم با عنایت به شرایط حساس کشور، بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند چراکه لایحه برنامه هفتم چراغ راه آینده کشور در ۵ سال آتی خواهد بود.

دریابیگی با حمایت قاطع از قانون کار به عنوان دومین قانون مهم کشور بعد از قانون اساسی، تصریح کرد: هرگونه اصلاحی در مفاد قانون کار چنانچه استقلال و ذات این قانون را زیر سؤال ببرد، با واکنش جامعه کارگری مواجه خواهد شد.

وی هرگونه اقدامی در جهت تضعیف منابع صندوق تأمین اجتماعی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: مسائلی همچون دخالت در امور داخلی تأمین اجتماعی و تلاش برای واگذاری بانک رفاه قابل تحمل نیست و آقایان محترمی که مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه را تدوین نموده‌اند، باید جوابگوی ده‌ها میلیون کارگر و بازنشسته باشند اگرچه هنوز اعتقاد داریم مجلس لایحه‌ای را تصویب خواهد نمود که منافع خانواده بزرگ کارگری و بیمه شدگان را تضمین نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز