خبرگزاری کار ایران

آیا بندهای ضد کارگری از برنامه‌ی هفتم توسعه حذف شده؟

حسن صادقی: توانستیم نمایندگان را اقناع کنیم/ اصل کار، صحن مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۶۱۳

حسن صادقی گفت: همه موارد مربوط به تامین اجتماعی و حوزه روابط کار بایستی از درون برنامه هفتم منتزع شود؛ سپس مجلس به دولت توصیه کند ظرف شش ماه تا یکسال در قالب یک ماده واحده، قوانین بلند مدت و استمراری براساس معادلات اکچوئری برای رفع بحران بیمه‌ای صندوق‌ها تدوین نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نسخه‌ی ارسالی برنامه هفتم، بندهای بسیاری خلاف منافع کارگران و تامین اجتماعی وجود داشت؛ نتایج رایزنی‌ها با نمایندگان مجلس به کجا کشیده؛ آیا این بندها حذف شده‌اند؛ حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) در پاسخ می‌گوید: در حوزه روابط کار و  تامین اجتماعی، رایزنی‌های گسترده‌ای با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی داشتیم و توانستیم نمایندگان را  اقناع کنیم که در متن برنامه مواردی تعدیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر خروجی کمیسیون تلفیق مجلس هستیم، افزود: از صحبت‌های نمایندگان مجلس مشخص است که خواسته‌های ما در حوزه تامین اجتماعی مد نظر قرار گرفته و تقریباً ۷۵ درصد راه را طی کرده‌ایم؛ البته این پایان راه نیست بلکه ما در میانه‌ی یک ماراتن هستیم؛ تا اینجای کار توانسته‌ایم اعضای کمیسیون‌های مجلس و در نهایت کمیسیون تلفیق را متقاعد کنیم اما اصل کار، صحن مجلس است؛ موارد خلاف منافع کارگران باید در صحن علنی از متن برنامه هفتم حذف شود.

صادقی با بیان اینکه «اصلاحات دولت در برنامه هفتم، تله‌ی فقر صندوق‌های بیمه‌ای را عمیق‌تر و دایره‌ی بحران را گسترده‌تر می‌کند» افزود: هر کدام از این اصلاحاتِ ضد کارگری، می‌تواند موتور سقوط سازمان‌های بیمه‌ای و بالاخص تامین اجتماعی را با شتاب به راه بیندازد، بنابراین باید این مولفه‌ها حذف شوند.

به گفته وی، بحران تامین اجتماعی، مساله‌ی پیچیده‌ای است که فقط با افزایش سن و سابقه برطرف نمی‌شود؛ مسائل مختلف از عدم پرداخت بدهی‌های دولت تا فرارهای بیمه‌ای در تعمیق این بحران موثر هستند و لاجرم باید موضوع در قالب یک بسته‌ی اصلاحات رفع و رجوع شود.  

صادقی در ادامه از پیشنهادات ارائه شده به نمایندگان می‌گوید: ما چند پیشنهاد ارائه دادیم؛ اول حذف همه مواد ضد منافع سازمان تامین اجتماعی و کارگران، دوم پیشنهاد جایگزین آن مواد و سوم اینکه همه موارد مربوط به تامین اجتماعی و حوزه روابط کار از درون برنامه هفتم منتزع شود؛ سپس مجلس به دولت توصیه کند ظرف شش ماه تا یکسال در قالب یک ماده واحده، قوانین بلند مدت و استمراری براساس معادلات اکچوئری برای رفع بحران بیمه‌ای صندوق‌ها تدوین نماید؛ این قوانین باید با اخذ نظر شرکای اجتماعی و به صورت سه‌جانبه تنظیم شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری تاکید می‌کند: امیدواریم نمایندگان در صحن علنی مجلس این پیشنهادات را بپذیرند و همه بندهای مربوط به تامین اجتماعی و روابط کار را از متن برنامه هفتم توسعه حذف کنند؛ این خواسته‌ی جمعیِ کارگران است.

صادقی با بیان اینکه «برنامه‌ی هفتم نیاز به چکش‌کاری فراوان دارد و واقع‌بینانه تنظیم نشده» اضافه می‌کند: باید بدانیم هنوز به پایان راه نرسیده‌ایم؛ تا اینجای کار ۷۵ درصد مسیر را طی کرده‌ایم؛ زمانی که پیشنهادات ما در صحن علنی مجلس پذیرفته شود، مطالبه‌گری ما در زمینه‌ی برنامه‌ی هفتم به نقطه‌ی پایان می‌رسد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز