خبرگزاری کار ایران

اتحادیه کارگران صنایع دفاعی و تسلیحات‌سازی هندوستان توافق تسلیحاتی این کشور با ناتو و آمریکا را محکوم کرد/ بیکاری کارگران مهمات سازی و تبدیل هند به زاغه تسلیحات ناتو ضد استقلال هند است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۱۴

اتحادیه کارگران تسلیحات‌سازی هندوستان می‌گویند: توافقات دفاعی و تسلیحاتی هند و ایالات متحده آمریکا تأثیر جدی بر حیات صنایع سلاح‌سازی و استقلال نظامی هند خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری WFTU، اتحادیه کارگران تسلیحات‌سازی هندوستان توافقات تسلیحاتی دولت مودی و آمریکا را طی اجلاسی محکوم کرد. 

رهبران این اتحادیه تاکید کردند: توافقات دفاعی و تسلیحاتی هند و ایالات متحده آمریکا تأثیر جدی بر حیات صنایع سلاح‌سازی و استقلال نظامی هند خواهد گذاشت. 

سی سریکومار، دبیر کل اتحادیه AIDEF می‌گوید: صرف‌نظر از احتمال بیکاری جمع قابل توجهی از کارگران بخش تولید سلاح و ابزارآلات دفاعی و پدافندی هند، اقدام دولت در انعقاد قرارداد نظامی غیرضروری با آمریکا، باعث شده نگران استقبال با فرش قرمز از صنایع نظامی کشورهای بیگانه ابرقدرت باشیم. 

تاکنون قراردادهای دفاعی زیادی بین هند و آمریکا امضا شده است. نخست وزیر هندوستا، نارندرا مودی نیز در جریان سفر خود به آمریکا و فرانسه از صنایع نظامی این کشورها برای مشارکت با صنایع هند برای تامین نیاز داخلی دفاعی و همچنین صادرات از هند استقبال کرد. 

در این زمینه کمیته کاری اتحادیه AITUC که در دهلی پایتخت تشکیل جلسه داد روز دوشنبه این هفته، در مورد تأثیر این توافقنامه‌ها بر فعالیت و بقای ۴۱ کارخانه مهمات‌سازی و دفاعی هند نشستی را تشکیل داد. در این نشست قطعنامه‌ای به اتفاق آرا به تصویب شد که در آن به رابطه هند با ناتو، انحراف از سیاست‌های هندوستان در جنبش‌ عدم تعهد و دفاع از پایداری صلح در آسیا و مشکلات توافق‌نامه دفاعی این کشور با آمریکا پرداخته شده است. 

سیرکومار در این نشست تاکید کرده است: بسیاری از افسران ارشد بازنشسته ارتش هندوستان تاکنون در سمت‌های مختلف به صنایع نظامی هندوستان پیوستند و در نقش مشاور و تکنسین ادامه کار دادند. تمامی مشاغل این افراد اکنون با اقدام دولت هند در خطر است. آن‌ها نه تنها تخصص خود و هر اطلاعاتی را که در اختیار دارند را به این صنایع منتقل می‌کنند، بلکه از شبکه روابط و اتصالات خود برای حمایت از این صنایع به هزینه کارخانه‌های مهمات هندوستان استفاده خواهند کرد. 

این فعال کارگری صنایع مهمات‌سازی افزود: ما در جلسه‌ای که در هفته پیش برگزار شد، این موضوع را به اطلاع وزارت دفاع رساندیم و تاکید کردیم که کیفیت صنایع هندوستان در زمینه نظامی به شدت رو به رشد است و واردات از کشورهای بیگانه بخصوص در زمینه نظامی استقلال هند را تضعیف می‌کند. 

علیرغم دستور وزیر دفاع مبنی بر ارائه سفارش به ۴ کارخانه مهمات‌سازی و ۴ کارخانه تولید انواع لباس‌ها و تجهیزات نظامی و حفاظتی برای سربازان، دولت موانعی در ستاد ارتش برای‌ عدم اجرای دستورات وزیر دفاع ایجاد کرده است که ستاد کل نیروهای مسلح هندوستان را بر واردات تجهیزات نظامی ترغیب کند. 

کارگران هندی بر این باور هستند که برخی در دولت محافظه‌کار هندوستان در واردات برخی صنایع ذی‌نفع بوده و با تولید داخلی تعارض منافع جدی دارند. کارشناسان نظامی وابستگی هند به غرب در زمینه نظامی را از نظر ژئوپولیتیک و جغرافیای سیاسی و آثار اقتصادی بر بازار کار این حوزه به شدت منفی ارزیابی می‌کنند. 

در نشست این کمیته شغلی اتحادیه کارگران صنایع تسلیحات، از سیاست‌های دولت هندوستان در رابطه با تحولات نظامی جاری جهانی نیز انتقاد شد. نمایندگان تاکید کردند: در جنگ جاری بین روسیه و اوکراین، ناتو به‌جای برداشتن گام‌هایی برای بازگرداندن صلح، تسلیحات و تسلیحات زیادی به اوکراین می‌دهد. مردم جهان از جنایات ناتو آگاه هستند و کلمه ناتو نزد مردمان مشرق زمین معادل جنگ، نظامی سازی، پناهندگی، گرسنگی، ویرانی و مرگ است! ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا از طریق تبعیض‌ها، تحریم‌ها و بسیاری از کشورهای در حال توسعه حمله می‌کنند که به طور جدی زندگی مردم آن کشورها را تحت تأثیر قرار داده است. 

طبق این گزارش، دولت هند و نخست وزیر آشکارا از تولیدکنندگان اسلحه آمریکا و اسرائیل دعوت کرده تا با شرکت‌های هندی شریک شوند و اسلحه و تجهیزات نظامی در هند برای مصرف محلی و همچنین صادرات به این کشور تولید کنند. 

قرار است هزاران جریب زمین در کریدور صنعتی دفاعی منطقه یو. پی و کریدور صنعتی دفاعی تامیل هند برای ایجاد صنایع نظامی به این شرکت‌های خارجی اختصاص یافته و بسیاری از صنایع نظامی ناتو به هندوستان منتقل شود. 

در حال حاضر مشخص شده است که ۵۰۰ هکتار زمین برای تعمیرات تانک T-90 روسیه فراهم شده بود، اکنون درحال تبدیل به سوله‌های شرکت نظامی L&T است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز