خبرگزاری کار ایران

مشکلات کارگران فولاد قزوین ادامه دارد/ مسئولان پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۷۴

کارگران کارخانه «فولاد قزوین» خواستار توجه مسئولان برای رفع مشکلات خود شدند.

جمعی از کارگران کارخانه «فولاد قزوین» در تماس با خبرنگار ایلنا، از برآورده نشدن مطالبات صنفی خود خبر دادند و گفتند: علیرغم رسانه‌ای کردن موضوع‌ عدم وصول مطالبات قدیمی و عدم پرداخت نشدن ۴ درصد هزینه بازنشستگی سخت و زیان‌آور و ثبت عناوین شغلی غیرواقعی در لیست بیمه‌ای کارگران، هم مدیریت کارخانه و هم مسئولان استانی نسبت به مطالبات آن‌ها همچنان بی‌توجه مانده‌اند.

کارگران این کارخانه گفتند: از ۹۴ و ۹۵ مدیران بارها وعده دادند که به زودی بخشی از مطالباتمان که مربوط به عیدی و حق سنوات سالهای گذشته و همچنین اضافه‌کاری‌ها می‌شود را می‌پردازند اما تا امروز که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سر می‌بریم هنوز خبری از پرداخت این مطالبات قدیمی نیست.

کارگران درباره بخش دیگری از مشکلات خود گفتند: بیشتر کارگران کارخانه فولاد قزوین با روزی ۱۲ ساعت کار در بخش‌های مختلف کارخانه و در مقابل کوره‌های ذوب در دمای ۱۵۰۰ درجه کار، از نظر نوع و شرایط شغلی مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور هستند. اما کارفرما در درج عناوین شغلی واقعی آن‌ها در لیست بیمه خودداری کرده و آن‌ها به همین دلیل حین بازنشستگی امکان استفاده از این قانون را نخواهند داشت و با مشکل روبرو می‌شوند. همچنین همکارانی که به مرور متقاضی بازنشستگی با این قانون هستند به دلیل کمبود منابع مالی تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیان‌آور خود را از جیب پرداخت می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه؛ علی‌رغم اطلاع مسئولان، کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات این واحد صنعتی وارد میدان نشده و هرگاه کارگران اعتراضی داشته‌اند اقداماتی موقتی انجام شده است.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان استانی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند، افزودند: طی دفعات گذشته اگر مشکلی از یک واحد تولیدی در قزوین موقتا یا به‌طور کامل رفع شده با دخالت مستقیم مسولان بالادستی بوده که وارد استان شده و با مطالبه‌گری کارگران با جدیت به رفع مشکلات کارگران پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان استانی و مدیریت شرکت فولاد قزوین باید جوابگوی کارگران زحمتکش این واحد صنعتی باشند، گفت: بی‌توجهی به کارگران در این شرکت باعث لطمه وارد آمدن به محوری‌ترین قطب صنعت کشور در زمینه تولید انواع میلگردهای فولادی استان قزوین شده است. مسوولان کشوری و استانی باید جلوی این نابسامانی را بگیرند هرچند کارگران از پیگیری مسئولان استانی قطع امید کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز