خبرگزاری کار ایران

نماینده کارکنان پتروشیمی امیرکبیر:

حقوق و مزایای پرسنل پایین آمده/ وزیر نفت به وعده‌ها عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۱۲

نماینده کارگران رسمی پتروشیمی امیرکبیر گفت: مشکلات مدیریتی موجب شده شرکت ضررده شود و حقوق و مزایای پرسنل پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارکنان رسمی نفت مطالباتی دارند؛ مطالباتی که موجب شد روز گذشته (۲۷ دی)، در برخی مناطق نفتی کشور دست به اعتراض صنفی بزنند. پتروشیمی امیرکبیر یکی از این‌هاست.

نماینده کارگران رسمی پتروشیمی امیرکبیر در ارتباط با مطالبات کارکنان رسمی نفت می‌گوید: عمده خواسته‌ها، مربوط به اجرای ماده ۱۰ است؛ این ماده قانونی را ده سال پیش مجلس مصوب کرده اما دولت اجرا نمی‌کند؛ زنگنه در سال آخر وزارت خود بخشی از آن را اجرا کرد و گفت بودجه نداریم مابقی بماند برای بعد؛  اما دولت جدید هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است و گویا قرار نیست این ماده قانونی امسال هم اجرایی شود.

این کارگر رسمی نفت، یکی دیگر از مشکلات را «خصوصی یا به عبارت درست‌تر خصولتی شدن پتروشیمی‌های ماهشهر» می‌داند که کارگران و پتروشیمی‌ها را با مشکلات متعدد خصوصی‌سازی درگیر کرده است.

او توضیح می‌دهد: شرکت‌های پتروشیمی این منطقه را عموماً به بانک‌ها و ارگان‌های دولتی و نیمه دولتی واگذار کرده‌اند و نیروها هم دچار مشکل شده‌اند؛ کارکنان نفت در حالیکه بیمه شده صندوق نفت هستند، در مواردی کارمند دولت محسوب می‌شوند و در مواردی نه؛ گرچه از مزایا و امکانات کارمندان دولت محرومند ولی سقف حقوق کارمندان دولت برای آن‌ها رعایت می‌شود.

این کارگر رسمی پتروشیمی امیرکبیر اضافه می‌کند: دو سال قبل، فیش‌های حقوقی مدیران این پتروشمی افشا شد و بعد از آن، نارضایتی افزایش یافت؛ به خاطر مشکلات مدیریتی، در یکسال گذشته شرکت ضررده شده و به همین دلیل حقوق و مزایای پرسنل کاهش یافته است.

او ترمیم حقوق و افزایش عادلانه آن را یکی از خواسته‌های نیروهای رسمی پتروشیمی امیرکبیر می‌داند و می‌افزاید: معضلات و کم‌کاری‌های مدیریتی نباید دامان کارگران و نیروی انسانی را بگیرد؛ چرا سقف مزایای مزدی ما به دلیل عدم توانمندی مدیران کاهش یافته است؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز