خبرگزاری کار ایران

کارگران کیان تایر: مشکل بیمه درمان حل شد مابقی مشکلات حل نشده/ از مزایای مزدی محرومیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۹۹۴

کارگران کیان تایر از حل نشدن مشکل مالکیت کارخانه انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه کیان تایر، از جمله واحدهای تولیدی‌ست که بعد از واگذاری به بخش خصوصی در دهه‌ی هشتاد شمسی زمین خورد. امروز تولید در این کارخانه‌ی قدیمی فقط با بیست درصد ظرفیت ادامه دارد و کارگران مشکلات زیادی بابت بیمه درمانی و حقوق و مزایای مزدی دارند.

کارگران کیان‌ تایر با بیان اینکه مهم‌ترین مساله ما امروز تعیین تکلیف بحث مالکیت کارخانه است؛ می‌گویند: ماه‌هاست فقط وعده می‌شنویم؛ در یکسال اخیر دو بار مزایده برگزار شده اما هیچ کس حاضر نشده مالک کارخانه شود؛ بعد از واگذاری در ماه‌های انتهایی سال ۸۲، تولید رو به افول رفت؛ تا جایی که امروز کارخانه حداکثر ۲۰ درصد تولید دارد؛ کارگران ماه‌هاست که فریاد می‌زنند بحث مالکیت کارخانه را تعیین تکلیف کنید؛ مالکی بیاورید که کارش صنعت باشد و بتواند این رکود و تعطیلی را به رونق دهه‌های گذشته برگرداند.

این کارگران تاکید می‌کنند: باید تا قبل از پایان سال یعنی در همین یکی دو ماه آینده مشکلات کارخانه حل شود.

مشکل دیگر کارگران این کارخانه که بازهم برآمده از وضعیت نامشخص مالکیت و تولید است، با مزد و مزایای مزدی‌ست؛ حتی حق بیمه کارگران به موقع واریز نمی‌شود؛ یکی از کارگران کیان تایر با اشاره به مطالبه‌گری‌های روزهای گذشته می‌گوید: بحث بیمه درمان ما امروز حل شد؛ از خردادماه به بعد، کارفرما ۲۳ درصد سهم کارفرمایی بیمه را به تامین اجتماعی نپرداخته بود به همین دلیل بیمه کارگران قطع شده بود؛ با رایزنی‌ها و همکاری سازمان تامین اجتماعی از امروز این مشکل حل شد.

این کارگر ادامه می‌دهد: وضع پرداخت حقوق نیز مرتب نیست؛ مهر دارد تمام می‌شود و ما هنوز نصف حقوق شهریور را نگرفته‌ایم؛ مشخص نیست با این وضعیت پرداخت حقوق به کجا می‌کشد؛ یکسال است که از مزایای مزدی و عرفی کارگاه محرومیم و فقط حقوق پایه می‌گیریم آنهم به این دلیل که تولید تقریباً متوقف است و کارخانه سودآوری ندارد! واقعاً تکلیف صدها کارگر متخصص کیان تایر چه می‌شود؟

کیان تایر حدود هزار کارگر داشته که در یکسال اخیر به دلیل توقف تولید، ۱۵۰ کارگر از کارخانه رفته‌اند؛ امروز حدود ۸۵۰ کارگر کیان تایر با نگرانی در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند؛ مسئولانی که وعده دادند با تعیین تکلیف مالکیت کارخانه تمام مشکلات موجود حل می‌شود و تولید روی غلتک می‌افتد. بازگشت به دوران اوج دهه‌ی ۷۰ شمسی، امروز برای کارگران کیان تایر آرزوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز