خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ابنیه نواحی یزد و آذربایجان برای دریافت به موقع مزایای مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۸۵

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن یزد و آذربایجان خواستار پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکار شدند.

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: شرکت پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی در منطقه یزد و آذربایجان فعالیت دارد، جدا از تاخیر در پرداخت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کند.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمره برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری در راه آهن طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان و مبعث، عید فطر، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و غیره. . . همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری خطوط ریلی راه‌آهن قابل واگذاری به پیمانکاران نیستند و اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز