خبرگزاری کار ایران

کارگران و معلمان انگلیس در اعتراض به گرانی به خیابان آمدند/ انتخاب خانوارهای انگلیسی میان غذای فرزندان یا هزینه‌های زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۶۰

کارگران انگلیسی به دنبال فراخوانی که توسط کنگره اتحادیه‌های کارگری (TUC) منتشر شد، به سمت پارلمان راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری بی. بی. سی انگلیس، هزاران کارگر معترض به خیابان‌های لندن آمدند و در واکنش به افزایش نرخ تورم موجود خواستار اقدام دولت در مورد بحران هزینه‌های زندگی شدند. 

طبق این گزارش، کارگران پس از انتشار فراخوانی توسط کنگره اتحادیه‌های کارگری (TUC)، به وسیله این اتحادیه سازماندهی شده و به سمت پارلمان راهپیمایی کردند تا خواستار دستمزد و شرایط بهتر زندگی شوند. 

این اتحادیه خواستار «افزایش دستمزد مناسب برای کارکنان بخش عمومی و دولتی» و حداقل دستمزد ۱۵ پوندی برای سایر کارگران شده است. 

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری اعلام کرده است: «برای کاهش بار وارد شده به مردم به هشت میلیون نفر از آسیب‌پذیرترین خانواده‌های بریتانیایی با پرداخت حداقل ۱۲۰۰ پوند در سال جاری کمک می‌کنیم و همچنین به هر خانواده ۴۰۰ پوند دیگر برای پرداخت قبوض انرژی کمک خواهیم کرد.» 

معترضان از خیابان Portland Place حرکت کردند و در حدود ساعت ۱۲ ضمن قرائت قطعنامه راهپیمایی، خواستار بهتر شدن شرایط مزدی و کنترل هزینه‌های زندگی توسط دولت شده و در ادامه به سمت میدان پارلمان انگلستان حرکت کردند. 

«اختلاف فزاینده حقوق‌ها» 

اتحادیه کارگری TUC اعلام کرد؛ تحقیقاتش نشان می‌دهد که کارگران از سال ۲۰۰۸ تاکنون تقریباً ۲۰هزار پوند از ثروت خود را به‌دلیل بحران‌های اقتصادی از دست داده‌اند، زیرا دستمزد با افزایش نرخ تورم انگلستان همگام و منطبق نبوده است. 

فرانسیس اوگریدی، دبیرکل اتحادیه سراسری کارگران انگلستان، ضمن اعتراض به‌ عدم پوشش مناسب خبری این اعتراضات، به بی‌بی‌سی نیوز گفت که کارگران عادی پس از ۱۰ سال راکد بودن دستمزد می‌گویند: «ادامه این روند دیگر بس است!»

او ادامه داد: «ما از دولت می‌خواهیم که به اعتراضات ما گوش فرا دهد زیرا (برخلاف آنچه دولت مدعی است) حقوق کارگران عامل تورم نیست، بلکه آن‌ها از تاثیر تورم رنج می‌برند.» 

بن رابینسون، ۲۵ ساله، که برای یک موسسه خیریه مسکن در بریکستون، جنوب لندن کار می‌کند و در این تظاهرات حضور داشت، گفت که برخی از ساکنان با انتخاب «میان غذا دادن به بچه‌هایشان، و پرداخت کرایه و هزینه گرمایش یا سرمایش باید یکی را انتخاب کنند و این انتخابی نیست که یک انسان مستحق انجام آن باشد.»

طبق این گزارش، اعضای اتحادیه صنفی (NASUWT)، اتحادیه معلمان بریتانیا، از جمله کسانی بودند که در این راهپیمایی شرکت کردند و خواستار «افزایش حقوق و کنترل بار کاری» خود شدند. این اتحادیه اعلام کرده است که با افزایش هزینه‌های زندگی پیش از دستمزد، ارزش حقوق معلمان در ۱۲ سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. 

معلمی به نام استفان براون، می‌گوید او در راهپیمایی شرکت کرده زیرا بسیاری از کسانی که در حرفه او هستند اکنون در حال ترک کار هستند. در این فضا فشار بیشتر به معلمانی وارد می‌شود که در کلاس‌ها می‌مانند. 

او گفت: «ما در چند سال گذشته دچار تعلیق دستمزد شده‌ایم. معلمان این حرفه را ترک می‌کنند، زیرا آن‌قدر سختی می‌کشند که فکر می‌کنند دیگر ارزش آن را ندارد که در این کار بمانند.»

با این‌حال وزارت آموزش انگلستان (DfE) با انتشار بیانیه‌ای خطاب به معلمان گفت: «از تلاش‌های مداوم معلمان و رهبران صنفی و مدیران مدارس بسیار سپاسگذار هستیم زیرا در حمایت از حقوق دانش آموزان و تلاش برای افزایش حقوق و مزایای پرداختی برای همه‌ی معلمان جدید و با سابقه، از هیچ کوششی فروگذار نکردند.»

سخنگوی وزارت خزانه‌داری بریتانیا نیز در واکنش به اعتراضات معلمان، کارگران و کارمندان دولت گفته است: «در شرایط فعلی بسته حمایتی ۳۷ میلیارد پوندی دولت در راه است و ما همچنین از طریق کاهش مالیات بیمه اجتماعی ملی، بیش از ۳۳۰ پوند در سال برای کارمندان کاهش هزینه زندگی می‌دهیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز