خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار:

برای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون از حوزه و دانشگاه کمک می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۲۱

مهدی مسکنی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ تعاون از مهم‌ترین اهداف ماست. ما علاقه‌مندیم روابط خود را با حوزه و دانشگاه گسترش دهیم و در این مسیر سیاست‌ها و راهبردهای خود را مشخص کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست دانشگاه الزهرا امروز دوشنبه، ۲۹ فرودین ماه برگزار شد. 

مهدی مسکنی (معاون امور تعاون وزارت تعاون) در خصوص این تفاهمنامه گفت: ترویج و توسعه فرهنگ تعاون از مهم‌ترین اهداف ماست. ما علاقه‌مندیم روابط خود را با حوزه و دانشگاه گسترش دهیم و در این مسیر سیاست‌ها و راهبردهای خود را مشخص کرده‌ایم. 

وی گفت: تاکنون با دانشگاه‌های تهران، قم، علامه طباطبایی و علم و صنعت تفاهمنامه‌ای برای ترویج فرهنگ تعاون امضا کرده‌ایم و امروز نیز در همین راستا تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه الزاهرا امضا می‌کنیم. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون گفت: در همین راستا جلساتی را با مراجع عظام در قم داشتیم و تاکنون شش مرجع عظیم قول همکاری به ما داده‌اند. 

وی گفت: هدف ما این است که دانشگاه را به ظرفیتهای بخش تعاون آشنا کنیم. برخی معتقدند تعاونی‌ها از بین رفته‌اند اما ما تعاونی‌های بسیار بزرگی به طور مثال در زمینه‌ی تولید قطعات خودرو، مواد غذایی و… داریم. 

مسکنی گفت: فرهنگ تعاون در ایران بسیار قوی است و ما امیدواریم بتوانیم با همکاری با دانشگاه آن را بیش از پیش گسترش دهیم. 

در ادامه این جلسه، حق‌بین (رئیس دانشگاه الزهرا) گفت: دانشگاه از ظرفیتِ نیروی انسانی آموزش‌دیده برخوردار است اما با وجود این ظرفیتِ عظیم، بازار کار از حضور این نیروها بی‌بهره است. 

حق بین گفت: ظرفیت‌های عظیمی در وزارت کار برای به فعل درآوردنِ این ظرفیت‌ها وجود دارد و ما امیدواریم با این حرکت‌ها در سالی که فرمانِ تولید دانش‌بنیان برای همه‌ی نهادها صادر شده، دانشگاه هم بتواند نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کند. 

وی گفت: هرساله تعداد زیادی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شوند و ما باید از این نیروی انسانی آموزش دیده استفاده کنیم. 

حق بین گفت: ما زمینه را برای حضور مستمرِ مروجین تعاون در دانشگاه آماده می‌کنیم تا بتوانیم در جهت رفع نیازهای نیروی کار به اشتغال و همچنین نیاز کشور به نیروی کار گامی موثر برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز