خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران آجر جیل از تهدید امنیت شغلی/ مسئولان مانع از تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۸۹۹

جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل از مقامات مسئول خواستند از توقف فعالیت این واحد قدیمی از سوی طلبکاران مالی کارخانه ممانعت کرده و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقیف کارخانه و فروش تجهیزات و ماشین‌آلات این واحد تولیدی ازسوی تعدادی از طلبکاران خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه چندین سال بود این کارخانه تعطیل شده بود و ما کارگران، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شدیم، افزودند: سال ۹۸بعد از سال‌ها پیگیری توانستیم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه آجر جیل را از سر بگیریم اما طی چند ماه گذشته بایت شکایت تعدادی از طلبکاران مالی کارخانه؛ دادگاه حکم به اعلام ورشکستگی کارخانه داده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت به زودی قرار است برای فروش به مزایده گذاشته شود، افزودند: هرچند طبق رای دادگاه برای پرداخت بدهی طلبکاران با فروش تجهیزات کارخانه مدیر تسویه انتخاب شده است اما میزان قیمت این کارخانه به نسبت بدهی آن به طلبکاران بسیار ناچیز است.

کارگران تصریح کردند: مسئولان قضایی بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد حال چرا برای این کارخانه که مصائب خود را پشت سر گذاشته و اکنون می‌خواهد به بهربرداری مجدد برسد، حکم ورشکستگی صادر کرده‌اند، مشخص نیست.

کارگران در ادامه گفتند: همزمان با آغاز مجدد فعالیت کارخانه در سال ۹۸ نزدیک ۲ میلیارد بدهی کارگران بازنشسته از سوی کارفرما پرداخت شد. طی این مدت بدهی‌های این کارخانه به اداره برق، گاز وبرخی دیگر ازنهادهای دولتی طلبکار پرداخت شده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به مزایده فروش کارخانه و دارایی‌های تحت تملک کارخانه آجر جیل گفتند: طلبکاران در حالی اقدام به توقیف کارخانه و دارایی‌های آن کرده‌اند که کارفرما به دنبال پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان طلب آن‌ها بود که به یکباره قاضی پرونده حکم ورشکستگی کارخانه را صادر کرد.

به گفته کارگران آجر جیل، در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سال‌ها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای توقیف کارخانه‌ای که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و زمانی بیش از ۲۲۰ کارگر در آن مشغول کار بودند، این اتفاق با مواضع مسئولان و قوانین همخوانی ندارد.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه این روند شاهد تعطیلی کامل کارخانه با ۱۵۰ کارگر شاغل در آن خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز