خبرگزاری کار ایران

در مراسمی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار عنوان شد؛

برای بهبود وضعیتِ پرستاران نظام تعرفه پرستاری را اجرا کنید/ حضرت زینب (س) نماد قدرت و مقاوت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۸۱۶

دبیرکل خانه کارگر گفت: چند سال پیش تصویب شد که در مورد پرستاران نیز مانند پزشکان باید نظام تعرفه برقرار شود. متاسفانه با اینکه آیین نامه آن نوشته شده، هنوز نظام تعرفه برقرار نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسمی به مناسبت روز پرستار گفت: ایام تقدیر از کادر درمانی است. ما در دوره‌های گذشته به بیمارستان‌های مختلف می‌رفتیم و به صورت حضوری از آن‌ها تشکر می‌کردیم اما کرونا باعث شد ما از این سنت فعلا فاصله بگیریم. امیدواریم در سال بعد شرایط بهتر شود و ما وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهیم. 

وی با اشاره به فعالیتهای خانه پرستار گفت: در این روز همچنین باید از خانه پرستار یاد کنیم که نیروهای بسیار خوبی دارد و پیگیر مسائل پرستاران است. 

محجوب ادامه داد: گروهی می‌گویند تحصیل‌کردگان ما در نیروی پرستاری بیکار هستند به طوریکه ما صدهزار نیروی پرستار بیکار داریم. اما بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از ما گله می‌کنند که تحصیلکردگان جذب نمی‌شوند. به هر حال یکی از مشکلات ما راجع به پرستاران نگاه به سهم این قشر از درآمدها است. رویه‌ی موجود در مورد سهمی که باید به این مجموعه پرداخت شود، درست نیست. 

وی ادامه داد: ما سالهاست از این وضعیت گله کردیم و چند سال پیش تصویب کردیم که در مورد پرستاران نیز مانند پزشکان باید نظام تعرفه برقرار شود. متاسفانه با اینکه آیین نامه آن نوشته شده، هنوز نظام تعرفه برقرار نشده است. 

محجوب تصریح کرد: اگر این گفته که عده‌ای از تحصیل‌کردگان مایل به کار پرستاری نیستند واقعیت داشته باشد، بدون اجرای این طرح این اتفاق نمی‌افتد. 

دبیرکل خانه کارگر گفت: مهم‌ترین حرف بیماران نیز این است که تعداد پرستاران باید بیشتر شود. براساس آماری که شنیده‌ایم ما با کسریِ ۳۵هزار نفری پرستار مواجه هستیم که البته آماری که شنیده می‌شود به نظر بزرگتر از این تعداد است. 

محجوب گفت: مقام و منزلت پرستار مقام بزرگی است. در این دو سال پرکارترین نیروها آن‌ها بودند. اگر نظام تعرفه اجرا شود اشتیاق برای تحصیل در این رشته و خدمت در این رشته بیشتر خواهد شد. 

دبیرکل خانه کارگر در خصوص سالروز ولادت حضرت زینب(س) نیز گفت: «زینب» نام یک درخت و بوی خوش است. قدیمی‌ترین زینبی که ما می‌شناسیم زینب سوری است. آن زمان سوریه بیشتر یونانی‌نشین بود. در اصل نام زینب «زنوبیا» است. زنوبیا زنِ پادشاهی بود که شاپور شکست آن را آسان می‌دید اما در جنگ از او شکست خورد. به همین دلیل زینب که اسم عربیِ زنوبیا است به معنای نماد قدرت و مقاومت است. 

محجوب ادامه داد: آنچه در مورد القاب حضرت زینب(س) گفته شده برخی حاصل حضور ایشان در کربلا است و برخی نیز القاب ذاتی است که او با خود داشته است. حضرت زینب(س) هم شخصیتِ مقتدری داشتند و هم ناطق خوبی بودند. واقعه‌ی کربلا و خصوصا بعد از آن مهم‌ترین میدانی است که حضرت زینب(س) در آن حضوری سنگین داشتند. در واقعه کربلا او مثل فرمانده‌ای بعد از جنگ عمل کرد. بسیاری از کسانی که راجع به کربلا نوشتند معتقدند اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا فراموش می‌شد. 

وی گفت: چندین مقبره از ایشان در جاهای مختلف وجود دارد و این نشان می‌دهد ایشان متعلق به یک ملت خاص نیست. در مصر و سوریه و در جاهای دیگر مقبره‌ای برای ایشان وجود دارد. ملت‌ها از او به عنوان نماد شخصیت ممتاز و قدرتمند و سخنگو نام می‌برند. حضرت زینب(س) کمال حس بیدار کردن، زنده کردن، حرکت کردن و بیان حقایق است و امروز روز ولادت اوست ما این ولادت را به همه‌ی دوستداران او تبریک می‌گوییم. 

محجوب در پایان با یاد از شهدای سلامت، تاکید کرد: امروز روز پرستار است و امیدوارم مسئولان بتوانند برای کسانی که در این دو سال برای ما زحمت کشیدند، زمینه‌ای فراهم کنند تا به حقوق خود برسند. قانون و آیین نامه‌ی آن وجود دارد و فقط اجرای آن لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز