خبرگزاری کار ایران

درخواست مدیرکل کار از شهردار زنجان/ دستور اصلاح فوری قرارداد فصلی کارگران شهرداری را صادر کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۸۹۷

مدیرکل کار زنجان با ارسال نامه ای از شهردار زنجان خواست دستور اصلاح فوری قراردادهای شغلی کارگران فصلی شهرداری را به دائمی صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندین سال است که کارگران فضای سبز شهرداری زنجان خواستار برخورداری از قرارداد دائمی کار هستند. این کارگران که حدود ده سال با قرارداد فصلی به صورت دائمی مشغول کارند، خطاب به مدیرکل کار زنجان نامه نوشتند که در پاسخ به ماهیت دائمی بودن کار کارگران در شهرداری تاکید شد. بعد از گذشت چند روز این موضوع با توضیحات شهردار زنجان همراه شد و او ادعای دائمی بودن کار کارگران مناطق ۴گانه شهرداری زنجان را رد کرد. در نهایت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با این استنباط که شهرداری از ماهیت فصلی بودن کار کارگران شهرداری تفسیر نادرست از قانون کار کرده، درخواست فوری اصلاح قراردادهای این کارگران را به استناد به مواد ۷ و ۲۱ قانون کار صادر کرده است. در نامه‌ای که روز گذشته (شنبه ۶ دی ماه) «محمدرضا یوسفی» مدیرکل کار به «حبیب یگانه» شهردار زنجان نوشته، آمده است:

احتراما عطف به نامه شماره ۴۲۱۸۴/۱/۹۹/ص مورخ ۲۲/۰۹/۹۹ در خصوص کارگران فصلی آن مجموعه به آگاهی می‌رساند؛ همانطور که در نامه سابق الصدور این اداره کل به شماره ۹۹۳۰۰۰۹۵ مورخ ۱۸/۰۹/۹۹ نیز اشاره گردیده است؛ به استناد به مواد ۷ و ۲۱ قانون کار، انواع قرارداد کار از لحاظ مدت زمان به: الف) قرارداد کار موقت ب) قرارداد کار غیر موقت یا دائم ج) قرارداد کار معین تقسیم می‌گردد و استفاده از عبارت «قرارداد کار فصلی» در عنوان قرارداد‌های کار منعقده با کارگران آن مجموعه فاقد وجهه قانونی می‌باشد. بنابراین نوع قرارداد کار ارتباطی با فصلی یا غیرفصلی بودن کار موضوع قرارداد کار نداشته و طرفین می‌توانند برابر مقررات مربوطه و برای تصدی انواع مختلف مشاغل موجود صرفا یکی از قراردادهای یاد شده را انتخاب و منعقد نمایند. شایان ذکر است که مشاغل فصلی فعالیت‌هایی هستند که بنا به ماهیت خود در مقاطع مشخص ومعینی از سال انجام می‌شوند مانند فعالیت‌های کشاورزی، ماهیگیری و نظایر آن و کسانیکه در فعالیت‌های فصلی بکار اشتغال داشته باشند، کارگران فصلی نامیده می‌شوند. با عنایت به موارد فوق وامعان نظر به اینکه برای تنظیم قرارداد کار در خصوص مشاغل فصلی می‌توان از انواع قراردادهای دائم، موقت یا کار معین استفاده نمود، ضرورت دارد دستور فرمایید با قید فوریت ضمن اصلاح عناوین قراردادهای کارگران فصلی، به استنادماده ۱۹۲ قانون کار و آیین‌نامه اجرایی آن، نسخه‌ای از قرار داد اصلاحی را جهت برسی به این اداره کل ارسال نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز