خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۰۳۸

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر طرح‌های آبخیزداری در استان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایلنا، روح‌الله کریمیان اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۴۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شد، از این مبلغ  ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در قالب طرح‌های ساخت بند‌های سنگی و ملاتی، بند‌های گابیونی و بند‌های خاکی در شهرستان‌های مختلف در حال اجرا است.

کریمیان با اشاره به اهداف طرح‌های آبخیزداری خاطر نشان کرد: به طور کلی حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی از جمله اهداف اجرا و احداث این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری به حوضه‌های آبخیز متعددی تقسیم می‌شود و حدود ۴۸ درصد از مساحت استان دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری است، در حوضه‌ها و سازه‌هایی که بر روی آن‌ها مطالعاتی صورت گرفته تا کنون در نیمی از آن‌ها عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری انجام شده است.

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر سیل‌خیز بودن عرصه‌های طبیعی در استان تصریح کرد: سابقه وقوع سیلاب در اکثر نقاط استان وجود دارد، اما برخی مناطق مانند اردل، لردگان، فلارد و خانمیرزا به دلیل افزایش سطح بارش‌ها سیل‌خیزی بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند.

به گزارش ایلنا طرح‌های آبخیزداری در استان می‌تواند اقدامات موثری برای جلوگیری از وقوع سیل داشته باشد، همچنین طرح‌های آبخیزداری تنها شامل عملیات‌های مکانیکی نمی‌شود و شامل طرح‌های بیولوژیکی و بیومکانیک هم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز