خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبرداد؛

تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۰۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای نهضت ملی تولید نهال در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، اصغر احمدی اظهار داشت: در این طرح در چهار سال یک میلیارد اصله نهال در کشور تولید می‌شود که این استان در سال نخست با تولید ۷۰۰ هزار اصله سهم خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: نهضت تولید یک میلیارد اصله نهال از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم و برنامه‌های رئیس‌جمهور است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گذاشته شده است و این برنامه از سوی ادارات‌ کل منابع طبیعی سراسر کشور با هدف گسترش فضای سبز و تولید هوای سالم اجرا می‌شود.

احمدی بیان کرد: مقرر شده است تا از مجموع ۷۰۰ هزار اصله نهال، ۳۰۰ هزار اصله نهال از سوی بخش خصوصی و ۴۰۰ هزار اصله نهال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان تولید شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: یک نهالستان در شهرستان شهرکرد به مساحت ۴۰ هکتار و دیگری در لردگان به مساحت ۱۷ هکتار است که از این ظرفیت در طرح نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال بهره‌گیری می‌شود و از سال دوم این طرح، تلاش بر این است که سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز