خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در همایش بهره‌وری:

چشم‌انداز آینده دشوار است / ارتقاء بهره‌وری کاهش درآمدهای نفتی را جبران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۷۹

اگر سرمایه انسانی را در نظر بگیریم، پیرشدن جمعیت یک مقوله حیاتی است، پس برای افزایش بهره‌وری نمی‌توان به نیروی کار به تنهایی اتکاء داشت.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: توجه به ارتقاء بهره‌وری مشکلات ناشی از کاهش درآمدهای نفتی را جبران می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رویا طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در همایش بهره‌وری گفت: موضوع بهره‌وری در ساده‌ترین تعریف نسبت ستانده به داده است لذا تلاش می‌شود این موضوع ارتقاء یابد و در کل، بهره‌وری تابعی از رقابت‌پذیری، نوآوری، کارآفرینی دانش‌بنیان و توجه به تحقیق و توسعه است.

وی افزود: به دلیل کاهش درآمدهای نفتی امکان تحقیق و توسعه کاهش یافته، اما باید با تمام قوا نسبت به حفظ و تحقق آن تلاش کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه مبحثدیگر بهره‌وری فرهنگ و آینده‌پژوهی است، گفت: باید نسبت به آینده صنایع پیش‌بینی درستی داشته باشیم، تا بتوان به بهره‌وری درست دست یافت.

وی همچنین به بهره‌وری فردی، خانوار و بنگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این مباحثاز عوامل موثر در رشد اقتصادی بوده و اگر سرمایه انسانی را در نظر بگیریم، پیرشدن جمعیت یک مقوله حیاتی است، پس برای افزایش بهره‌وری نمی‌توان به نیروی کار به تنهایی اتکاء داشت.

وی افزود: چشم‌انداز آینده دشوار است، اما با استفاده از بهره‌وری می‌توان کمبودها را کاهش داد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: محاسبات بهره‌وری از آنجایی اهمیت دارد که دولت‌ها با استفاده از این محاسبات به رشد اقتصادی مطلوب دست می‌یابند.

وی افزود: آموزش، بهداشت، رشد سریعی در بهره‌وری ندارند اما زیربنا هستند و اگر بخواهیم رشدی در صنعت داشته باشیم باید نیروی انسانی متخصص وجود داشته باشد.

وی گفت: در سیاستهای اقتصاد مقاومتی به سیاستهای کلی تولید و اشتغال و بهره‌وری توجه شده و در حال حاضر کلیات برنامه جامع بهره‌وری در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی هیأت وزیران هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز