خبرگزاری کار ایران

دفاتر خدمات بانکی کشور در روستاها فعال می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۰۲

فعالیت های پست بانکی در قالب قرض الحسنه از تیر امسال شروع شده که از هشت هزار و ۷۰۰ دفتر فعال در کل کشور، سه هزار و ۹۰۰ دفتر زیر پوشش قرض الحسنه بوده و به روستاییان خدمات ارایه می دهند.

' رسول زندی ' روز سه شنبه در همایش صندوق های تامین مالی خرد روستایی استان زنجان، افزود: صندوق پست بانک بدون دریافت سود از طریق دفاتر بانکی به عنوان نهاد اقتصادی در روستاها مستقر و فعال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی یادآور شد: این دفاتر بانکی تسهیلات ارزان و متعارف در بخش های مختلف به روستاییان اعطا خواهند کرد.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران گفت: از چهار ماه گذشته تلاش شده است تا ابزاری جهت پاسخگویی به تمام نیازهای روستاییان در این بخش فراهم شود که در این خصوص زیر ساخت های نرم افزاری به صورت آنلاین فعال شده و این مهم به صورت کاملا مطلوب در اکثر دفاتر پست بانک مستقر در روستاها انجام می شود.

زندی با بیان اینکه ماهیت فعالیت صندوق خرد روستایی قرض الحسنه است، خاطرنشان کرد: فعالیت های پست بانکی در قالب قرض الحسنه از تیر امسال شروع شده که از هشت هزار و ۷۰۰ دفتر فعال در کل کشور، سه هزار و ۹۰۰ دفتر زیر پوشش قرض الحسنه بوده و به روستاییان خدمات ارایه می دهند.

وی تاکید کرد: یکی از زیر بخش های صندوق حمایت مالی و توسعه کشاورزی، صندوق زنان روستایی است که در راستای توسعه و اشتغالزایی در چندین استان کشور ایجاد شده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران گفت: با اجرای این سیاست، روستاها اعتلا یافته و به مکانی ماندنی و جذاب تبدیل شده و از مهاجرت روستاییان نیز جلوگیری می شود.

زندی اظهار کرد: با توجه به وقت کم باید تلاش ها و مدیریت جهادی در راستای اشتغالزایی روستاییان برای رسیدن به نقطه مطلوب انجام شود.

وی ادامه داد: جایگاه تامین مالی صندوق های خرد روستایی خالی بود که در زمان حاضر، پست بانک به عنوان نهاد مالی در کنار دستگاه های سیاست گذار و اجرایی در کشور می تواند این خلاء را پر کرده و جوابگوی نیازهای این بخش باشد.

زندی اظهار کرد: حدود هشت بانک در کشور به صورت رسمی در حوزه قرض الحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی هستند که پست بانک یکی از این بانک ها می باشد.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور مخاطبانی وجود دارد که نیازهای خاص خود را دارند پست بانک در این خصوص به صورت ویژه ورود پیدا کرده، چرا که نیازهای روستاییان ویژه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز