خبرگزاری کار ایران

دکتر قاسمی در همایش آموزش و پژوهش علم اقتصاد بیان کرد؛

گرایشهای سیاسی بلای جان آمار

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۵۵

مهمترین آفت حال حاضر آمار در ایران، برتری گرایشهای سیاسی نسبت به گرایش های تخصصی است.

در روز دوم همایش آموزش و پژوهش در علم اقتصاد دکتر عبدالرسول قاسمی به مبحثآسیب شناسی پژوهش های اقتصادی از منظر آمار پرداخت.

وی با استفاده از پاور پوینت برای حضار حاضر در این همایش در خصوص آمار و اهمیت آن در تصمیم گیری های مهم اقتصادی دولتها پرداخت.

وی مهمترین آفت حال حاضر آمار در ایران را برتری گرایشهای سیاسی نسبت به گرایش های تخصصی در آمار خواند که همین امر باعثشده است که بحران اعتماد به نظام آماری کشور ایجاد شود. از سوی دیگر عواملی همچون ضعف و هماهنگی بین مراکز تولید آمار در ایران، پایین بودن کارایی تولید آمار اقتصادی کشور، به روز نبودن آمار اقتصادی، انقطاع آماری، عدم انتطباق نظان آماری و نظام مدیریتی و ضعف رهبری آمار و فقدان چشم انداز سبب شده است که نظام آماری کشور در حال حاضر وضعیت بحرانی به خود بگیرد.

وی نگاه سلیقه ای دولت ها و مدیران آنها به آمار و نحوه تعیین مولفه ها را باعثپایین آمدن صحت و سقم آمار دانست.

قاسمی با مقایسه کردن افراد تصمیم گیرنده در کشورهای مختلف گفت در کشورهایی همچون هند و استرالیا اکثر شخصیتهای حاضر در کمیسیون یا گروه تصمیم گیر ی از افراد متخصص و خارج از حکومت هستند در صورتی که در ایران تقریبا از تمام نهاد های حکومتی و دولتی نماینده ای وجود دارد و تتنها دو نفر از کارشناسان خارج از مجموعه دولت حضور دارند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز