خبرگزاری کار ایران

نائب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

مخالفت مجلس با مواد ۲۴ و ۳۰ لایحه / تصویب جریمه مالیاتی بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۸۵

لایحه مذکور مهر ماه در کمیسیون نهاییی می شود و بر اساس درخواستی که به امضای ۵۰ نماینده رسیده است در اولویت دستور کار اواخر مهر یا آبان ماه مجلس قرار خواهد گرفت.

نائب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با بیان این مطلب که نمایندگان مجلس با مواد ۲۴ و ۳۰ لایحه مخالف هستند، گفت: در صورتی‌که بانک‌ها از واگذاری‌ بنگاه‌های اقتصادی خود اجتناب کنند مجبور به پرداخت مالیات با نرخ ۲۸ درصد هستند که این نرخ هر ساله با رشد ۳ درصدی همراه خواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نائب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که مواد ۲۴ و ۳۰ لایحه مورد مخالفت نمایندگان است، گفت: چهار کارگروه بورس، بانک، مالیات و ارز به طور جداگانه در حال بررسی مواد لایحه دولت هستند.

وی افزود: در کارگروه‌ها جمع‌بندی لازم انجام شده است و پیش‌نویس مربوط به اصلاحیه و الحاقیه مواد آماده شده است.

پور ابراهیمی در خصوص مواد مربوط به خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در صورتی‌که بانک‌ها از واگذاری‌ بنگاه‌های اقتصادی خود اجتناب کنند مجبور به پرداخت مالیات مضاعف خواهند شد.

وی نرخ مالیات پرداختی بانک‌ها را در حال حاضر ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ به ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند و هر ساله رشد ۳ درصدی خواهد داشت.

نائب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با بیان این مطلب که معافیت‌های مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی تمدید شد، افزود: سعی‌مان بر این است که لایحه ۸ بندی اصلاح نظام مالیاتی را به تصویب رسانده و در این لایحه بگنجانیم.

پورابراهیم در خصوص بازار سرمایه نیز گفت: انتشار ابزار جدید برای انتشار اوراق مشارکت بخش خصوصی در کارگروه تصویب شده است که این اوراق معاف از مالیات خواهند بود همچنین، ایجاد خرید معاملات ثانویه اوراق مشارکت یکی از موارد مورد بحثاست.

وی با بیان این مطلب که کلیات کار در هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: لایحه مذکور مهر ماه در کمیسیون نهاییی می شود و بر اساس درخواستی که به امضای ۵۰ نماینده رسیده است در اولویت دستور کار اواخر مهر یا آبان ماه مجلس قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز