خبرگزاری کار ایران

حسین راغفر درگفتگو با ایلنا:

استیضاح فرجی دانا فرافکنی افرادی است که برای اقوام خود بورسیه گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۴۲

مجلس با عدم واکنش به مسائلی نظیر اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی که نقش بسیاری از نمایندگان در این فساد احراز شده است بر روی عملکرد نمایندگان خاطی سرپوش می‌گذارد.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخورد دو گانه مجلس با دولت کنونی و سابق مورد انتقاد مردم است، گفت: استیضاح فرجی دانا آزمایش مجلس است که نتیجه آن می‌تواند یک چرخش تاریخی را سبب شود و بسیاری از شائبه‌های به وجود آمده در مورد نقش نمایندگان در فسادهای مالی را از اذهان پاک کند.

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه ‌الزهرا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که برخورد دوگانه نمایندگان مجلس با دولت کنونی و سابق مورد انتقاد مردم است، گفت: این نوع برخورد زمانی که در کنار اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی قرار می‌گیرد شائبه‌های زیادی ایجاد می‌کند و سلامت نهاد مجلس را در بین مردم زیر سئوال می‌برد.

سرپوش مجلس بر فساد نمایندگان خاطی

وی با انتقاد به استیضاح وزیر علوم، افزود: مجلس با عدم واکنش به مسائلی نظیر اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی که نقش بسیاری از نمایندگان در این فساد احراز شده است بر روی عملکرد نمایندگان خاطی سرپوش می‌گذارد.

راغفر ادامه داد: آن‌چه که مسلم است استیضاح «فرجی دانا» فرافکنی افرادی است که در دولت گذشته برای اقوام خود بورسه گرفته‌اند.

یکسال عملکرد دانشگاهیان برابر با ۹ سال دوران قبل

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون محیط دانشگاه آرام‌ترین و باطراوت‌ترین روزهای خود را نسبت به ۹ سال قبل سپری می‌کند، افزود: میزان دست‌آوردهای علمی که در یکسال اخیر انجام شده است و تلاش دانشجویان برای ارتقای سطح علمی به مراتب ده برابر دوره‌ای است که برخی نمایندگان مجلس تصدی وزارت علوم را برعهده داشتند.

چرخش تاریخی با نتیجه استیضاح رقم خواهد خورد

وی با اشاره به نگاه نقادانه استادان دانشگاه به قضاوت نمایندگان و هیئت رییسه مجلس تصریح کرد: این عملکرد نمایندگان مجلس از چشم دانشگاهیان دور نخواهد ماند و نتایج این استیضاح می‌تواند موجب چرخش تاریخی شود بسیاری از شائبه‌های به وجود امده در مورد نقش نمایندگان در فسادهای مالی را از اذهان پاک کند.

راغفر استیضاح فرجی دانا را آزمایش مجلسیان دانست و گفت: نقطه امید و چشم انداز روشنی که در فعالیت‌های علمی ایجاد شده است همچنین ثبات آموزش عالی در کل اقتصاد کشور موثر خواهد بود و به علاوه آثار علمی آثار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.

دولت راه فرجی دانا را ادامه دهد

این استاد دانشگاه افزود: انتظار عمومی از دولت یازدهم این است که اگر مجلس از این آزمایش موفق بیرون آمد سیاست‌های تنظیم شده فرجی دانا را ادامه دهد و رویه کنونی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز