خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با ایلنا؛

دولت در ۸ ماه بیشتر از ۸ سال دولت قبل کار کرد / استیضاح وزیران سیاسی کاری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۵۴

موارد استیضاح وزیر اقتصاد بیشتر به مشکلات دولت گذشته باز می گردد و اگر نمایندگان منصفانه مسائل را تحلیل کنند رای استیضاح خود را پس می‌گیرند؛ همچنین باید یادآور شد خطاهایی که صورت گرفته است با سئوال و تذکر قابل اصلاح است و نیازی به استیضاح وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این مطلب که استیضاح وزیران سیاسی‌کاری است گفت: دولت یازدهم با عمر کوتاه ۸ ماه خود در حوزه افتصاد، موفق‌تر از ۸ سال کارکرد دولت دهم و یازدهم عمل کرده است.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که استیضاح وزرا جنبه سیاسی دارد اظهار داشت: مورد بازخوست و سئوال قرار گرفتن چندین وزیر و به صورت قارچ‌وار تامل برانگیر است و باید از سوی دولت و مجلس مورد تحلیل قرار گیرد.
وی افزود: دولت باید به این تحلیل بپردازد که چرا وزرایش در تیررس مجلسی‌ها قرار گرفته‌اند و مجلس‌ها در مورد اینکه چرا دولت با وجود گام‌های بلندی که در مدت عمر کوتاه خود برای از میان برداشتن موانع برداشته است مورد نکوهش قرار می‌گیرند باید پاسخ دهند.
نکو انتقاد به مواردی را که به بحثکلان و منافع ملی برمی گردد را معقول دانست و ادامه داد: اما در حال حاضر مسائل بیشتر سیاسی هستند تا کلان همچنین، خطاهایی که در دولت وجود دارد با تذکر و سئوال قابل اصلاح هستند و به استیضاح نیازی نیست.
این عضوو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در حوزه اقتصاد کشور دولت یازدهم در ۸ ماه عمر خود بیشتر از کل ۸ سال دولت دهم و یازدهم کار مثبت انجام داده است.
وی با بیان این مطلب که وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی موفق‌تر از دولت گذشته عمل کرده است تصریح کرد: اگر آمارهای دروغ و روش‌های دولت گذشته تا الان ادامه داشت بدون شک وضعیت اقتصاد کشور بی‌ثبات‌تر و آشفته‌تر از الان بود.
نکو ادامه داد: تیم اقتصادی موفق به مهار تورم و برگرداندن علائم مثبت به اقتصاد کشور شده است و در صورت هموار شدن مسیر می‌تواند به عملکرد خود چندین برابر سرعت ببخشد.
وی در پاسخ به این سئوال که قرار است چه سئوالاتی از وزیر اقتصاد پرسیده شود گفت: به دلیل اینکه موارد استیضاح هنوز به درستی مطرح نشده است سئوال‌ها مشخص نیست اما مطمئنا ریشه مشکلات به گذشته برمی‌گردد و اگر نمایندگان منصفانه مسائل را تحلیل کنند استیضاح خود را پس خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز