خبرگزاری کار ایران

سیف خبر داد:

تامین ارز خودروسازی‌ها توسط مرکز مبادلات ارزی

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۹۷

رئیس کل بانک مرکزی تامین سرمایه در گردش ظرفیت‌های خالی تولید و طرح‌های نیمه تمام را دو اولویت اصلی بانک مرکزی در سال ۹۳ اعلام کرد و گفت: قرار شده نیاز خودروسازی ها به ارز نیز در مرکز مبادلات ارزی برطرف شود.

ولی اله سیف در اولین نشست سراسری همکاران گروه بانک صنعت و معدن افزود: اولویت اصلی در سال ۹۳ ظرفیتهای خالی است که با تامین سرمایه در گردش مناسب به حیطه تولید می رسد وبه سرعت افزایش تولید و تحرک را به دنبال خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، سیف تاکید کرد: اولویت بعدی تامین مالی طرحهای نیمه تمام در شرف تکمیل است که با تزریق منابع محدود نقدینگی به بهره برداری می رسند و این موضوع جهت گیری عمومی بانک مرکزی در سال جاری است.

وی درعین حال مهمترین وظیفه را در رابطه با اقتصاد کشور، استفاده بهینه از منابع محدود بانکی عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی دقیق برای استفاده بهینه از نقدینگی داشته باشیم و اولویتهایی برایش قائل شویم و بدین منظور لازم است سیاستهای پولی و جهت گیریهای بانک مرکزی در اجرا مورد حمایت قرار بگیرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مرکز مبادلات ارزی عنوان کرد: این مرکز که مبنای مبادله ای دارد برای کالاهای خاص و شرایط ویژه اعمال می شود و از اوایل مهرماه به تدریج شرایط با ثباتی را در بازارارز شاهد بودیم که ناشی از تعادل در ورودی و خروجی های ارز بوده است.

وی همچنین گفت: قرار شده نیاز خودروسازی ها به ارز نیز در مرکز مبادلات ارزی برطرف شود.

سیف تاکید کرد: رسالتی بر عهده بانک صنعت و معدن است و این بانک باید پیشتاز و پیشاهنگ برخورد علمی و استفاده بهینه از منابع محدود برای ایجاد پروژه های جدی باشد.

وی ادامه داد: این بانک باید با تقویت آموزش و افزایش تخصص کارشناسان در جهت ایجاد تحرک مورد نیاز بانکی فعالیت کند و بتواند بدرستی نقش مشاور سرمایه گذار را ایفا کند، ا لگوی بانکداری شرکتی مناسب باشد و نیازهای تخصصی را پوشش دهد.

ولی اله سیف تصریح کرد: در این مسیر بانک صنعت و معدن نیاز به تقویت دارد و این مسوولیت با ماست که بتوانیم بخشی از منابعی را که در دسترس است به عنوان افزایش سرمایه در بانکهای دولتی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور متناسب با حجم اقتصادی کشور رشد نکرده اضافه کرد: در سال جاری باید با افزایش سرمایه بانکهای دولتی کمک کنیم که نظام بانکی نقش خود را قویتر ایفا کند.

سیف اقتصاد کشور را نظام بانک محور عنوان کرد و افزود: بین ۸۵ تا ۹۰ درصد تامین مالی بر دوش نظام بانکی است اما همزمان تلاش می کنیم که با تقویت بازار سرمایه تامین مالی بلند مدت را از این طریق تامین کنیم و تامین مالی و نیاز سرمایه در گردش و خط تولید در کوتاه مدت بر عهعده نظام بانکی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز