خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیشین فرابورس در گفتگو با ایلنا؛

هدایت سرمایه از بانک‌ها به تولید و بورس با نظارت ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۱۵

با کاهش نرخ سود بانکی هزینه‌های بنگاه‌هاکاهش پیدا خواهد کرد همچنین موجب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش تورم خواهد شد.

مدیرعامل پیشین فرابورس هدایت سرمایه مردم از بانک‌ها به تولید و بازار سرمایه را با پیش‌شرط نظارت و مدیریت اقتصادی عملی دانست و گفت: بدون این پیش‌شرط سرمایه به سمت بازار مسکن، ارز و طلا خواهد رفت.

مصطفی امید قائمی کارشناس اقتصادی و مدیرعامل پیشین فرابورس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی و نظارت لازمه هدایت سرمایه از بانک‌هابه سمت تولید و بازارسرمایه است اظهار داشت: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی این سرمایه ها از بانک خارج می‌شود که با عدم رعایت پیش‌شرط گفته شده به سمت مسکن، طلا و ارز خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی به نفع اقتصاد است تصریح کرد: در حالت عادی با کاهش نرخ سود بانکی هزینه‌های بنگاه‌هاکاهش پیدا خواهد کرد همچنین موجب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش تورم خواهد شد.

امید قائمی تصمیم درباره آینده سود سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری را منوط به شفاف شدن ۳ تصمیم بانک مرکزی دانست و افزود: اولی کاهش نرخ سود بانکی است که ابلاغ شد دوم باید نرخ سپرده قانونی مشخص شود و سوم شفاف شدن عملکرد بانک‌ها در خصوص صندوق ضمانت سپرده‌ها است.

وی کاهش نرخ سود بانکی را در افزایش سهام موثر دانست و ادامه داد: لازم به ذکر است در صورتی‌که نظارت صورت نگیرد سرما‌یه های خارج شده به سمت بازار های دیگر می‌رود که برای اقتصاد کشور خطرآفرین خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز