خبرگزاری کار ایران

پایان طرح اوقات فراغت تابستانه فرزندان کارگران کشور

پس از اتمام طرح اوقات فراغت فرزندان کارگر، جواد رمضی، سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جزئیاتی را از اجرای این طرح بیان نمودند.

به گزارش ایلنا، با توجه به تأکیدات دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین حمایت‌های مهندس حیدریان معاون محترم فرهنگی و اجتماعی، اجرای طرح تابستانه اوقات فراغت فرزندان و خانواده کارگران در سراسر کشور به پایان رسید. در همین رابطه جواد رمضی، سرپرست اداره کل امور ورزشی توضیحاتی را در رابطه با نحوه اجرا، اهداف و اثر بخشی این طرح ارائه نمودند.

وی گفت: دغدغه مقام عالی وزارت و رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی بیشتر به وضعیت رفاهی کارگران و خانواده محترم ایشان موجب گردید تا این اداره کل طبق تقویم سالیانه، طرح تابستانه فرهنگی ورزشی ویژه این عزیزان را در دستور کار خود قرار داده و طبق دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ نماید. لذا این امکان محیا شد تا فرزندان ممتاز کارگران در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه (با معدل بالای 17) از امکانات و خدمات مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران سراسر کشور بصورت رایگان استفاده نمایند.

وی در ادامه افزودند: هدف از اجرای این طرح گسترش و تعمیم ورزش در بین اقشار جامعه هدف و پر کردن اوقات فراغت آنان بوده و بازخورد آن در جامعه هدف میتواند سبب ایجاد روحیه نشاط و سلامتی در بین خانواده‌های آنها گردد.

در این طرح رشته‌های ورزشی مورد بهره برداری بر اساس قابلیت مجموعه‌های فرهنگی ورزشی هر استان و شهرستان برنامه ریزی شده است. لذا به همت اداره کل امور ورزشی دستورالعمل این طرح از ابتدای فصل تابستان و تعطیلی مدارس به ادارات کل استان‌ها ابلاغ و تا کنون بسیاری از استان‌ها اجرای این طرح را با کمک کارخانجات و شهرک‌های صنعتی استان اجرایی نموده اند.

همزمان با اجرای این طرح،مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران کشور نیز اقدام به ارائه خدمات با تخفیف ویژه به کلیه افراد تحت پوشش سازمان‌های تأمین اجتماعی نموده و از فرزندان کارگران دارای معدل بالای 17 نیز بدون دریافت هرگونه وجهی ثبت نام به عمل آوردند.در همین رابطه استان‌های سیستان و بلوچستان،کهکیلویه و بویر احمد، قزوین، همدان، کردستان، بوشهر، قم، هرمزگان، فارس، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و گیلان از پیشگامان اجرای این طرح سراسری بوده اند.همچنین این مراکز با هدف ارتقاء سلامت و جایگاه ورزش در بین اقشار کارگری اقدام به برگزاری کلاسهای ورزشی در رشته‌های والیبال،فوتبال و فوتسال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، ایروبیک و بدنسازی،‌‌ دو و میدانی، اسب سواری و تنیس روی میز نمودند.همچنین در برخی از استان‌ها در کنار برنامه‌های ورزشی، کلاس‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، کامپیوتر و ... را نیز در دستور کار خود قرار دادند.استان قزوین علاوه بر اقدامات فوق جشنواره ورزشی ویژه بانوان را نیز برگزار نموده که فعالیت‌های این جشنواره شامل رشته های ورزشی شنا،دارت،کاراته،آمادگی جسمانی،تنیس روی میز،لی لی و طناب کشی بوده است.استان فارس نیز برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی را با حضور کارگران استان برگزار نموده و همچنین با برگزاری اردوهای تفریحی و سیاحتی و معرفی افراد جامعه هدف جهت استفاده از مناطق تفریحی استان گام بلندی را در راستای تحقق منویات مقام عالی وزارت برداشت.

سرپرست اداره کل امور ورزشی در پایان افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعائن،کار و رفاه اجتماعی با برخورداری از 156 مجموعه فرهنگی ورزشی، دارای پتانسیل بالایی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری بوده و اجرای اینگونه طرح‌ها در مجموعه های سراسر کشور قابل اجرا می باشد.

به زعم بنده با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار بصورت سراسری برگزار شد پیش بینی می‌شود اجرای آن در سال‌های آتی با استقبال خوبی روبرو گردد و امیدواریم با با اجرای اینگونه طرح‌ها در طول سال موجبات رضایتمندی این قشر زحمت کش را تا حدودی فراهم آوریم.

 

کد خبر : ۴۱۰۷۲۵