خبرگزاری کار ایران

به انتخاب یک سایت پرتغالی

تیم ملی ایران و خدابخشی بهترین‌های تکواندو جهان شدند

در نظر سنجی سالیانه سایت تخصصی مس (MAS) مهدی خدابخشی تکواندوکار المپیکی کشورمان به همراه تیم ملی ایران در جمع بهترین های سال ۲۰۱۵ قرار گرفتند.

به گزاش ایلنا، این سایت پرتغالی که به صورت تخصصی اخبار و رویدادهای مهم تکواندو جهان را پوشش می‌دهد همه ساله با نظر سنجی از کاربران خود، بهترین بازیکن زن و مرد، بهترین تیم زن و مرد، بهترین داور زن و مرد و بهترین ضربه سال را معرفی می‌کند.

۶۲ هزار و ۳۲۱ نفر از کابران این سایت در نظر سنجی سال ۲۰۱۵  شرکت کردند که در نهایت مهدی خدابخشی با اکثریت آرا  به عنوان بهترین تکواندوکار مرد سال ۲۰۱۵ انتخاب شد و ایران عنوان بهترین تیم مردان جهان را به دست آورد. پس از وی ، فرزان عاشورزاده در رده دوم قرار گرفت.

خدابخش مدال‌های طلای قهرمانی جهان، آسیا، بازی‌های آسیایی و نظامیان جهان را کسب کرده و از او به عنوان یکی از قدرتمندترین کاندیدای کسب مدال طلای وزن ۸۰- کیلوگرم المپیک ریودوژانیرو ۲۰۱۶ یاد شده است.

اما در بخش انتخاب بهترین تیم مردان سال ۲۰۱۵، از بین ۸ گزینه اعلام شده، تیم ایران با ۴۷ درصد آرا به عنوان بهترین تیم انتخاب شد. مکزیک که سال گذشته در این نظرسنجی اول شده بود، در جای دوم قرار گرفت و کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، روسیه، ساحل عاج، ازبکستان و آذربایجان نیز سوم تا هشتم شدند.

در گزارش این سایت در خصوص تیم ملی ایران آمده است: این تیم با داشتن مربیان توانمند و شخصیت هایی همانند فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و مسعود حجی زواره در این مدت نشان داده است که قدرتمندترین تیم در گروه مردان است.

«پانیپاک وونگ پاتاناتیک» از تایلند عنوان بهترین بازیکن زن، مصر عنوان بهترین تیم زن، «جولیو دیب» از لبنان عنوان بهترین داور زن، «گولرمو رودریگز» عنوان بهترین داور مرد و بهترین ضربه سال به «ارون کوک» از مولداوی رسید.

کد خبر : ۳۳۶۰۱۷