خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ـــ مالزی

نخستین مدال برای کشورمان توسط حسین سلطانی به دست آمد

وزنه برداری دسته 69کیلوگرم ایران با رکورد131کیلوگرم در یک ضرب به مدال برنز رسید.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی پنانگ مالزی در حال برگزاری است، رقابت دسته 69 کیلوگرم آغاز شد. حسین سلطانی تنها نماینده ایران در این دسته بود که در پایان حرکات یک ضرب رکورد 131 کیلوگرم را ثبت کرد و مدال برنز گرفت.

 حرکت یک ضرب

سلطانی در اولین حرکت وزنه 123 کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. برخواه سرمربی تیم ملی ایران برای حرکت دوم شاگردش وزنه 128 کیلوگرم را درخواست کرد و سلطانی باز هم راحت وزنه را بالا برد.

او در حالی  این وزنه را در حرکت دوم ثبت کرد که وزنه برداران ترکیه و لهستان در حرکت نخست خود 128 کیلوگرم را ثبت کرده بودند و وزنه بردار آمریکا هم هنوز بر روی تخته نیامده بود.

کلارینک گامینگز وزنه بردار آمریکا در نخستین حرکت خود 130 کیلوگرم را ثبت کرد تا کار سلطانی برای رسیدن به مدال سخت تر شود.

سلطانی برای مهار آخرین حرکت خود بر روی تخته مسابقات آمد و 131 کیلوگرم را هم با موفقیت به ثبت رساند.

وزنه بردار ترکیه در حرکت دوم وزنه 132 کیلوگرم را انداخت. بلافاصله پس از او وزنه بردار لهستان برای مهار 133 کیلوگرم روی تخته آمد که او هم ناموفق عمل کرد.

علی یازیچی از ترکیه در حرکت سوم پشت وزنه 133 کیلوگرم قرار گرفت که آن را بالای سر برد.

سیمون زوریچی از لهستان نیز در حرکت سوم 133 کیلوگرم را انداخت و مدال سلطانی قطعی شد. گامینگز آمریکایی در حرکت  دوم خود 135 کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای یک ضرب را کسب کرد.

 به این ترتیب مدال برنز به سلطانی رسید و وزنه بردار ترکیه مدال نقره یک ضرب را به دست آورد.

 

کد خبر : ۴۲۱۳۹۵