خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ ملی بسکتبال؛

۴ کوارتر داغ در فینال چهارم / تکرار طوفان پترو یا قهرمانی مهرام

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۳۴

باید منتظر بازی فردا ماند و دید آیا مهرام هم از یک سوراخ دوبار گزیده می‌شود و پتروشیمی با یک بازی طوفانی در وقت نخست عرصه را بر تیم تهرانی تنگ می‌کنند یا هاشمی می‌تواند این‌بار بازی را کنترل کند.

چهارمین پیکار تیم‌های بسکتبال پتروشیمی بندر امام و مهرام در فینال لیگ ملی فردا در حالی برگزار خواهد شد که شاگردان مصطفی هاشمی درصورت کسب پیروزی جام قهرمانی را از بندر به تهران خواهند آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین دیدار تیم‌های بسکتبال مهرام و پتروشیمی بندرامام فردا در حالی از ساعت ۱۶ در سالن اندیشه شهرک بعثت بندر امام برگزار می‌شود که تیم میزبان از ۳ بازی پیشین صاحب یک برد و ۲ شکست شده و در صورت پیروزی مجدد این تیم، تکلیف قهرمانی دوشنبه هفته‌آینده در تالار بسکتبال تهران مشخص می‌شود. در طرف مقابل پیروزی مهرام این تیم را قهرمان لیگ ملی بسکتبال می‌کند و مصطفی هاشمی به این ترتیب کار را در بندر امام یکسره می‌کنند.

حضور دو تیم پتروشیمی و مهرام در فینال داستان متفاوتی داشت. مهرام که صدرنشین لیگ بود، برای فینالیست‌شدن کار سختی نداشت. آن‌ها برای راهیابی به دیدار پایانی باید برابر هفت‌الماس قزوین به میدان می‌رفتند که در دو بازی رفت و برگشت این تیم را شکست داده بودند. شاگردان هاشمی با کسب پیروزی در بازی سوم، در مجوع ۳ بر صفر هفت‌الماس را پشت سر گذاشتند و راهی فینال شدند. صعود زودهنگام مهرام باعثشد کادر فنی و بازیکنان این تیم ضمن استراحت، به آنالیز دیدارهای پتروشیمی بندر امام و دانشگاه‌آزاد، در سوی دیگر نیمه‌نهایی بپردازند.

روی خوش سبد در حکیمیه
در طرف مقابل پتروشیمی بندر امام پس از یک ماراتن فرسایشی در مجموع ۳ بر ۲ دانشگاه‌آزاد را شکست داد و راهی این مرحله شد. شاگردان مهران حاتمی که در دیدارهای رفت و برگشت یک پیروزی و یک شکست برابر دانشگاه کسب کرده بودند، بازی سوم را در تهران به دانشگاهی‌ها واگذار کردند، اما در دیدار چهارم، با کسب برتری برابر این تیم در سالن‌اندیشه سرنوشت دومین فینالیست را به بازی پنجم گره‌ زدند. در حالی‌که دانشگاه‌آزاد در دیدار آخر میزبان بود و به نظر می‌رسید این تیم کار راحت‌تری نسبت به پتروشیمی در سالن حکیمیه دانشگاه آزاد واحد تهران‌شمال داشته باشد، عملاً چنین اتفاقی نیفتاد. شاگردان حاتمی با حضور موثر و امتیازآور صمد نیکخواه‌بهرامی، پرتاب‌های دقیق حامد آفاق، بازی درگیرانه حامد سهراب‌نژاد و بازی‌سازی محمد جمشیدی در روزی که سبد هم روی خوشی به دانشگاه نشان نداد و میثم میرزایی مرد شماره یک ریباند زیر سبد پترو بود، ‌ با نتیجه ۷۳ بر ۶۸ میزبان را ناکام گذاشتند و به دیدار نهایی رفتند.

شروع طوفانی پترو در تالار تهران
پتروشیمی بندرامام برای برگزاری دیدار فینال به تهران و تالار بسکتبال آمد. روی کاغذ با توجه به ۲ پیروزی مهرام از یک طرف و میزبانی این تیم در دیدار سوم از طرف دیگر، بخت شاگردان هاشمی برای قهرمانی بیشتر نشان می‌داد. مهرامی‌ها چند روز هم بیشتر از پتروشیمی استراحت کردند تا همه چیز به سود میزبان در دیدار سوم باشد اما پتروشیمی یک‌بار دیگر همه گمانه‌زنی‌ها را به ریخت و در کوارتر نخست با ایجاد فاصله ۸ امتیازی و برتری ۲۰ بر ۱۲ کار خود را در وقت‌های بعدی آسان کرد.

این اتفاق درست مانند دو دیدار پایانی این تیم برابر دانشگاه آزاد بود. پتروشیمی در کوارتر نخست دیدار چهارم برابر دانشگاه با حمایت تماشاگرانش در کمتر از ۶ دقیقه ۱۷ بر صفر از دانشگاه پیش افتاد تا نسخه حریف را در همان وقت اول بپیچد. این اتفاق در کوارتر نخست بازی پنجم این دو تیم هم تکرار شد و پتروشیمی در این زمان هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ از حریف پیش افتاد تا کار میزبان را یکسره کرده باشد و شاگردان شاهین‌طبع درادامه هرچه کوشیدند به پتروشیمی نرسیدند و تنها در لحظاتی از بازی به این تیم نزدیک شدند.

داستان برتری قاطع پتروشیمی در کوارتر نخست دیدار سوم فینال هم تکرار شد. شاگردان حاتمی در ابتدای بازی برابر مهرام با پرتاب‌های دقیق نیکخواه بهرامی و آفاق کاری کردند تا مصطفی هاشمی پس از این دیدار به خبرنگاران بگوید: «ابتدای بازی از آن‌ها عقب افتادیم و تا آخر دنبالشان دویدیم.»

به هرحال باید منتظر بازی فردا ماند و دید آیا مهرام هم از یک سوراخ دوبار گزیده می‌شود و پتروشیمی با یک بازی طوفانی در وقت نخست عرصه را بر تیم تهرانی تنگ می‌کنند یا هاشمی می‌تواند این‌بار بازی را کنترل کند و اجازه ندهد شاگردانش در همان وقت نخست قافیه را ببازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز