خبرگزاری کار ایران

از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ؛

فهرست داروهای ممنوعه سال ۲۰۱۵ اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۵۵

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) گفت که با توجه به در پیش بودن سال جدید میلادی، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) آخرین فهرست داروهای ممنوعه را اعلام کرده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) گفت که با توجه به در پیش بودن سال جدید میلادی، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) آخرین فهرست داروهای ممنوعه را اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا، رامین طباطبایی خاطرنشان کرد که آخرین تغییرات فهرست داروهای ممنوعه وادا از اول سال ۲۰۱۵(۱۱ دی ماه ۱۳۹۳) اجرا می شود.

وی گفت: تغییرات فهرست سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته اندک است و این فهرست بلافاصله در اختیار جامعه ورزش کشور قرار می گیرد.

وی آخرین تغییرات فهرست داروهای ممنوعه وادا را به شرح زیر اعلام کرد:

در گروه S۱: عوامل آنابولیک، بعضی از نامگذاری های علمی تغییر کرده است.

در عنوان گروه S۲: عبارت mimetics(مقلد ها) اضافه شده است. در واقع دسته بندی این گروه گسترده تر شده است.

در گروه S۴: داروی تری متازیدین که یک داروی تعدیل کننده متابولیسم قلبی است از گروه S۶ به این گروه منتقل شده است.

در گروه M۲: در مواقع اقدامات مربوط به جراحی استفاده از سرم های داخلی وریدی در صورت تجویز پزشک بیش از ۵۰ میلی لیتر در ۶ ساعت مجاز شمرده شده است، این در حالی است که پیش از این ورزشکار فقط در صورت بستری شدن می توانست این تزریق را انجام دهد که در حال حاضر مورد جراحی نیز به این بند اضافه شده است.

گروه S۶: جابه جایی در مثال های بیشتری از داروهای محرکی که شامل این دسته می شوند آورده شده است.

در گروه S۹: عنوان این گروه ازگلوکوکورتیکواستروئیدها به گلوکوکورتیکوئیدها تغییر یافته است. دامنه داروهای این گروه با توجه به تغییر نام گسترده تر شده است.

در گروه P۲ مربوط به ممنوعیت داروها در ورزشهای خاص مصرف بتابلوکرها برای ورزشکاران فدراسیون جهانی ورزش های زیرآب(CMAS) ممنوع شده است.

در برنامه پایش ۲۰۱۵ داروی پسودوافدرین که یک داروی ضد احتقان است از برنامه پایش سال ۲۰۱۵(مصرف زیر ۱۵۰ میکروگرم در هر میلی لیتر) متوقف شده است.

به گفته طباطبایی ورزشکاران با توجه به اینکه مصرف بالای این مقدار در حین مسابقات، دوپینگ محسوب می شود باید در مصرف این ماده احتیاط لازم را داشته و حداقل ۲۴ ساعت قبل از مسابقه از مصرف آن خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز