خبرگزاری کار ایران

منصوری بیدکانی مطرح کرد:

هیأت مدیره باشگاه ها منطبق بر اساسنامه آنها باشد / لزوم برخورد فدراسیون فوتبال با باشگاه های متخلف

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۰۸

از نظر مقدار سهام و حضور در لیگ‌برتر و تجهیزات و امکانات هر چه باشگاهی بزرگ‌تر باشد هیأت‌مدیره نیز باید بیشتر باشد و اگر باشگاهی به جای ۷ نفر ۹ نفره شده بقیه باشگاه‌های‌بزرگ هم می‌توانند ۹ نفره شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: تعداد نفرات هیأت‌مدیره باید متناسب با نوع باشگاه باشد، بر همین اساس باشگاه‌های بزرگ که هزینه بیشتری هم دارند، خود به خود به تعداد اعضای هیأت مدیره بیشتری نیز نیاز دارند.

به گزارش ایلنا، مجید منصوری بیدکانی، در رابطه با ۹ نفره شدن هیأت مدیره یکی از باشگاه‌های مطرح فوتبال کشور، گفت: به طور کلی هیأت‌مدیره باید عددی فرد باشد و اگر در اساسنامه ۷ نفر ذکر شده و هم اکنون خلاف آن عمل شده باید در مجمع راجع به آن تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: اگر قرار باشد هیأت مدیره افزایش پیدا کند باید مجمعی تشکیل شده و دلایل مطرح شود تا بر اساس آن تعداد افراد هیأت مدیره نیز مشخص شود همچنین باید دید هم اکنون عبارت دقیق در اساسنامه کنونی حداقل ۷ نفر یا حداکثر ۷ نفر ذکر شده است.

وی در ادامه به وظیفه مجلس در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: در قانون، نظارت باشگاه‌ها برعهده فدراسیون است و از آنجایی که این نهاد هم جزئی از مملکت است و نماینده مجلس هم طبق قانون‌اساسی در همه امور می‌تواند نظارت و بحثکند می‌تواند به این موضوع هم ورود پیدا کند.

منصوری بیدکانی در ادامه با بیان‌اینکه باشگاه‌های تازه تأسیس نیاز به هیأت‌مدیره ۹ ندارند، عنوان کرد: تعداد نفرات هیأت‌مدیره باید متناسب با نوع باشگاه باشد، بر همین اساس باشگاه‌های بزرگ که هزینه بیشتری هم دارند، خود به خود به تعداد اعضای هیأت مدیره بیشتری نیز نیاز دارند.

وی در ادامه گفت‌وگو با خانه‌ملت تصریح کرد: اگر تعداد هیأت‌مدیره زیاد باشد سرعت تصمیم‌گیری پایین می‌آید، از طرفی اگر خیلی هم تعداد پایین باشد ممکن است تصمیم‌گیری‌هایی صورت گیرد که منجر به هدر رفت منابع شود، اما به طور کل هر چه که تضاد افکار و تضاد رأی وجود داشته باشد بهتر است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در پایان با بیان اینکه باید بین اساسنامه باشگاه‌های بزرگ و کوچک تفاوتی قائل شد، خاطرنشان کرد: از نظر مقدار سهام و حضور در لیگ برتر و تجهیزات و امکانات هر چه باشگاهی بزرگ‌تر باشد هیأت‌مدیره نیز باید بیشتر باشد و اگر هم اکنون باشگاهی به جای ۷ نفر ۹ نفره شده بقیه باشگاه‌های بزرگ هم می‌توانند ۹ نفره شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز