خبرگزاری کار ایران

نباید سیاسی برخورد می‌کردند؛

جلالی: موی‌تای را به نابودی کشاندند / تصمیمات غیرکارشناسی عامل ناکامی در مالزی!

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۶۳

آیا عزل و نصب رئیس یک انجمن این‌قدر مهم است که به گفته رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، شخص وزیر ورزش خود دستور انجام این کار را داده است.

سرمربی سابق تیم ملی موی‌تای گفت: کسب ۲ مدال برنز و یک نشان نقره در مسابقات جهانی مالزی که در بین تنها ۲ ورزشکار برای کشورمان به دست آمد، یکی از ضعیف‌ترین نتایج را در کارنامه این ورزش ثبت کرد‌.

محمد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: دلیل این ناکامی بزرگ، تصمیم غیر کارشناسی و غیر فنی در رأس انجمن موی‌تای و البته فدراسیون انجمن‌های ورزشی است، چراکه به نظرم نباید با این موضوع ورزشی سیاسی برخورد می‌کردند.

وی ادامه داد: مگر نه این است که دوستان داعیه این را دارند که مهم، عملکرد و مدیریت درخشان افراد است، نه سفارشات و استفاده از روابط به جای ضوابط. با این شرایط آیا عزل و نصب رئیس یک انجمن این‌قدر مهم است که به گفته رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، شخص وزیر ورزش خود دستور انجام این کار را داده است.

سرمربی سابق تیم ملی موی‌تای با بیان اینکه با این تصمیمات موی‌تای را به ورطه نابودی کشاندند، خاطرنشان کرد: به غیر از رئیس قبلی انجمن، هیچ شخص یا سازمان دیگری نخواهد توانست باعثرشد، اعتلا و مطرح شدن موی‌تای ایران در جهان شود.

وی به عملکرد مدیریت قبلی انجمن موی‌تای اشاره کرد و اظهار داشت: کسب عناوین جهانی در کیش آن هم برای اولین‌بار در تاریخ موی‌تای جهان که طی آن تیم تایلند بعد از تیم ملی ایران بر سکوی دوم جهان ایستاد، نایب قهرمانی دنیا در تهران و نایب قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی اینها بخشی از افتخارات قاره‌ای و جهانی موی‌تای ما در چند سال اخیر بوده، اما حالا به ۲ مدال برنز بسنده می‌کنیم که البته چنانچه مدیریت فعلی در رأس انجمن باقی بماند نه تنها این شکست‌ها و رکود ادامه خواهد یافت، بلکه سنگین‌تر نیز خواهد شد.

مسئول سابق کمیته آموزش انجمن موی تای افزود: آقایان می‌توانستند تا پایان مسابقات جهانی تأمل کرده و پس از این رویداد بزرگ، تصمیمات خردمندانه و به دور از هر گونه نگرش سیاسی و جانبداری از افراد سفارش شده اتخاذ می‌کردند تا این چنین باعثشکست و لطمه خوردن به حیثیت ملی نشوند.

وی در مورد برخوردهای جناحی سرپرست انجمن موی‌تای تصریح کرد: یکی از اقدامات مخرب سرپرست کنونی انجمن موی‌تای، معرفی نمایندگان پاهایوت(سبکی که خود مسئولیت آن را نیز بر عهده دارد) به عنوان مسئولان موی‌تای استان‌های کشور است که با توجه به این قبیل اقدامات، اکثر افراد با سابقه موی‌تای، تمایلی به ادامه فعالیت با وی نیستند که این مساله ضربات بسیار بزرگی به موی‌تای ایران وارد خواهد کرد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان ادامه داد: بعضا در بعضی از استان‌های کشور دیده شده افرادی به عنوان مسئول موی‌تای معرفی شده‌اند که توانایی مدیریت این ورزش در آن استان را ندارند. در چنین شرایطی حتی از طرف ریاست هیات ورزشی استان‌ها نیز با آن انتصاب آن مسئول مخالفت شده است.

جلالی در پایان با بیان اینکه در دوره ریاست نصیری در انجمن موی‌تای، دبیر فدراسیون همیشه تاکید می‌کرد هیات انجمن ورزشی استان‌ها اختیار تام برای معرفی مسئولان دارند و ریاست انجمن و حتی فدراسیون حق هیچ‌گونه دخالتی در معرفی آنها ندارند، یاد آور شد: چرا آقایان گفته‌های خود را نقض می‌کنند؟ و یا مساله دیگر اینکه، دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی، در دوره مدیریت قبلی موی‌تای و علی‌رغم کسب آن همه عنوان و مدال در مسابقات جهانی و آسیایی، هیچ‌گاه زحمت به خود نداد به استقبال تیم ملی رفته و از آنها قدردانی کند، ولی اکنون با وجود کسب ضعیف‌ترین نتایج با آغوش باز از تیم اعزامی استقبال می‌کند؟!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز