خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

لیون فرانسه - بایرن مونیخ آلمان؛ غیرقابل پیش‌بینی‌ها مقابل ویرانگر

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۶۴

بایرن‌مونیخ و لیون امشب در ورزشگاه ژوزه آلوالاده برای تعیین دومین فینالیست لیگ قهرمانان این فصل با هم روبرو می‌شوند.

به گزارش ایلنا، قهرمان آلمان در مرحله قبل 8 بر 2 بارسلونا را در هم کوبید و لیون، تیم هفتم فرانسه که 3 بر یک منچسترسیتی را شکست داد.

 

حتی قبل از له کردن بارسلونا، بایرن شانس اول بود برای اینکه تا آخر راه را برود و برای ششمین بار قهرمان اروپا شود. حالا نخستین تیمی شده‌اند که در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان هشت گل می‌زنند و برای همین سخت است تصور تیمی که مانع از رسیدن آنها به سه‌گانه قهرمانی شود. از 27 بهمن گذشته 19 تیم تلاش کرده‌اند غول باواریایی را متوقف کرده و جلوی بردهایش را بگیرند که همه ناکام شدند. کمی عقب‌تر برویم، تیم هانسی فلیک در 24 تا 25 مسابقه اخیرش در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده و استثنایش تساوی با لایپزیگ، دیگر تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. در پیروزی تحقیرآمیز مقابل غول محبوب اروپا، بارسلونا شش بازیکن مختلف گل زدند و از این اعجاب‌انگیزتر اینکه هشت نفر پاس گل دادند تا عمق قدرت هجومی بایرن آشکار شود.

اما همانطور که در بازی با منچسترسیتی مشخص شد، لیون را نمی‌شود نادیده گرفت. مکسول کورنت گل اول تیم کم شانس رودی گارسیا را زد و بعد از تساوی با گل کوین دبروین، موسی دمبله دو بار دروازه سیتی را باز کرد. جالب است؛ لیون از فصل 2012-2011 که دیناموزاگرب و آپوئل نیکوزیا را برد، نتوانسته در یک فصل لیگ قهرمانان دو بازی پشت سر هم را ببرد. البته این تیم در مرحله یک‌هشتم‌نهایی هم یوونتوس را حذف کرده و با اعتماد به نفس وارد این مسابقه می‌شود.

این می‎‌تواند یک نشانه خوب برای لیون باشد-که در حال حاضر به هر دستاویزی چنگ می‌زند- که بایرن در سه حضور آخرش در مرحله نیمه‌نهایی ناکام بوده. دو تیم در فصل 2010-2009 در همین مرحله با هم روبرو شدند که بایرن در مجموع دو دیدار 4 بر صفر به پیروزی رسید هرچند تیم لوییس فان‌خال در فینال مغلوب اینترمیلان ژوزه مورینیو شد.

در فصل خاصی که پر از اتفاقات عجیب بوده، لیون امیدوار است یک بار دیگر شگفتی خلق کند و بتواند بر روی فرم‌ترین تیم قاره پیروز شود.

 

اخبار تیمی

بنژامین پاوار مدافع فرانسوی بایرن دوشنبه تمرین‌های سبک خود را آغاز کرد و شاید بتواند در این بازی مهم نقشی داشته باشد. البته یاشوا کیمیش که توانایی بازی در چند پست را دارد، در دفاع راست عالی بازی کرده و آن طرف هم آلفونسو دیویس در حال حاضر بهترین مدافع چپ جهان است بنابراین تغییر در این بخش بعید است. کمی جلوتر هم همین داستان است، کینگزلی کومان خیلی دوست دارد به ترکیب برگردد و جای ایوان پریشیچ را بگیرد که یکی از گلزنان تیم مقابل بارسلونا بود.

روبرت لواندوفسکی در هشت بازی پیاپی در لیگ قهرمانان برای بایرن گل زده و تنها رود فان نیستلروی در سال 2003(9 بازی) و کریستیانو رونالدو در سال 2018(18 بازی) آمار بهتری در تاریخ این رقابت‌ها نسبت به کاپیتان تیم ملی لهستان دارند.

در لیون، دمبله با دو گلی که به تیم پپ گواردیولا زده امیدوار است در ترکیب اصلی قرار گیرد و این یعنی کارل توکو اکامبی به نیمکت می‌رود. در عین حال، گارسیا سیستمی پیدا کرده که خوب جواب داده و بر اساس آن اکامبی با همکاری ممفیس دپای به تیم فرانسوی فرصت ضربه زدن به رقبا در ضدحملات را می‌دهد.

در تیم لیون هم احتمال تغییرات زیاد نیست و این یعنی مکسنس کاکره، برونو گیمارش و هوسم عوار در خط میانی قرار می‌گیرند.

 

ترکیب احتمالی 2 تیم

 لیون: لوپز؛ مارسلو، دنایر، مارکال؛ دوبوآ، کاکره، گیمارش، عوار، کورنه؛ اکامبی، ممفیس

بایرن‌مونیخ: نویر؛ کیمیش، بواتنگ، آلابا، دیویس؛ گورتزکا، تیاگو؛ گنابری، مولر، کومان؛ لواندوفسکی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز