خبرگزاری کار ایران

خصوصی سازی فوتبال در ایران معنا ندارد

کرمانی مقدم: پرسپولیس یک مدیرعامل فوتبالی مثل داداکان می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۰۸

کرمانی مقدم به خصوصی سازی اشاره دارد و می گوید طی سالهای گذشته فقط شعار دادند.

به گزارش ایلنا، مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد پرسپولیس یک مدیرعامل فوتبالی احتیاج دارد، که در بحث مدیریت کاربلد ودرعین حال محبوب هواداران هم باشد. مرتضی کرمانی مقدم می گوید برای تیمی به بزرگی پرسپولیس بسیار بد است که بدون مدیرعامل باشد. کرمانی مقدم در ادامه می گوید وزیر باید خیلی زودتر ازاین ها مدیرعامل را انتخاب می کرد و حالا هم که دیر شده باید بهترین را انتخاب کند. کرمانی مقدم به خصوصی سازی اشاره دارد و می‌گوید طی سالهای گذشته فقط شعار دادند و فکر نمی‌کنم الان هم اراده ای برای خصوصی سازی باشد.

پرسپولیس این روزها مدیرعامل ندارد فکرنمی کنید این برای تیمی مثل پرسپولیس بد باشد ؟

چرا خیلی بد است، متاسفانه وزارت ورزش و وزیر ورزش به این موضوع توجهی ندارد. من عقیده دارم وزیر ورزش باید هرچه زودتر یک مدیرعامل موجه و کار بلد برای پرسپولیس انتخاب کند.

مدیرعامل پرسپولیس بایدچه ویژگی هایی داشته باشد ؟

مدیرعامل پرسپولیس باید فوتبالی باشد و در عین حال در بحث مدیریت وارد و کار بلد باشد. مدیر فوتبالی باشد می داند چه باید بکند و از شرایط بهتر خبر دارد.

چرا فوتبالی بیشتر توضیح می دهید؟

اگر فوتبالی باشد به خوبی مشکلات را می فهمد و می داند چگونه با بازیکنان و تیم رفتار کند چون بازیکن بوده و داخل زمین بازی کرده و به همه چیز اشراف دارد. از سوی دیگر عقیده دارم مدیر فوتبالی باید مدیری باشد که محبوب هوادارن هم باشد. اتفاقا از این دست مدیران کم نداریم. یکی مثل محمد دادکان که هم فوتبالی بود و هم بلد بود درآمد زایی کند. 

اما همیشه مدیران فوتبالی موفق نبودند و انگشت شمار هستند؟

ببنید من همین الان اشاره کردم .گفتم مدیر فوتبالی که مدیریت هم بلد باشد و نیز تجربه داشته باشدو از سوی دیگر بلد باشد درآمدزایی کند. همانطورکه گفتم درگذشته هم مدیر فوتبالی خوب داشتیم مثل محمد دادکان یا امیرعابدینی.دادکان در فدراسیون موفق بود و امیر عابدینی در پرسپولیس، بنابراین می شود مدیر خوب هم انتخاب کرد. حالا فوتبالی هم نبود حداقل ورزشی باشد تا با ورزش آشنا باشد و درد ورزشکار را بفهمد و بتواند به تیم و باشگاه بهتر کمک کند.  

در خصوص اعضای هیات مدیره هم توضیح می دهید ؟

هیات مدیره هم مهم است چون نقش بازوان مدیرعامل را دارند. هیات مدیره باید قوی باشد و به مدیر عامل کمک کند. وزیر باید در چینش هیات مدیره به اندازه مدیر عامل دقت کند. این را هم اضافه کنم هیات مدیره لازم نیست فوتبالی باشد بلکه باید آدمهای اقتصادی باشند تا در درآمدزایی به مدیر عامل کمک کنند. البته باید این را هم اضافه کنم که باید با مدیر عامل هماهنگ و یکسو باشند تا با هم به اختلاف نخورند. متاسفانه امسال شاهد چنینی چیزی نبودیم هیات مدیره و مدیرعامل باهم اختلاف زیادی داشتند و شما دیدید چه مشکلاتی پیش آمد.

مدیرعامل وهیات مدیر پرسپولیس را در این چندوقت چطور دیدید ؟

بسیار ضعیف عمل کردند. اگر خوب بودند که این همه بدهی بالا نمی آوردند. مشکلات انصاری فرد خیلی زیاد و حاد بود. قراردادهای سنگینی با بازیکنان خارجی بستند و همین کار پرسپولیس را سخت تر از گذشته کرد. مدیرعامل و  هیات مدیره باید پول ساز باشند و نیز با مدیریت صحیح پول بازیکنان را به موقع بپردازند و نیز طلب طلبکاران را پرداخت کنند تا باشگاه به مشکل نخورد. متاسفانه پرسپولیس غرق در مشکل است.

پس درخواست شما از وزیر ورزش انتخاب یک مدیر عامل ورزشی و کار بلد است ؟

بله آقای سلطانی فر باید یک مدیری انتخاب کند که هم مدیر باشد و هم  ورزشی و هم اینکه هواداران او را قبول داشته باشند. البته هیات مدیر هم باید مثل مدیر عامل خوب باشد. البته این را بگویم همین الان هم هر کسی بیاید کار سختی در پرسپولیس دارد چون تیم با انبوه بدهی مواجه است. امیدوارم وزیرورزش یک آدم کاربلد فوتبالی را انتخاب کند تا پرسپولیس ازاین وضعیت خارج شود.

این روزها دوباره بحث خصوصی سازی مطرح شده نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این دوتیم مشکلاتشان حل شود؟

بیست سال است که می گویند می خواهند پرسپولیس و استقلال را خصوصی کنند ولی هنوز نتوانسته‌اند. به نظر من بیشتر شعار است. الان وضع اقتصادی کشور در رکود است. از سوی دیگر تحریم هستیم. کرونا هم مشکلات را چند برابر کرده است. با این اوضاع چگونه می‌خواهند تیم را خصوصی کنند. کسی که می خواهد تیم را تحویل بگیرد باید فرد درستی باشد تا وضعیت بدتر از این نشود. در فوتبالی که حق پخش تلویزیونی ، بلیط فروشی و حق کپی رایت وجود ندارد خصوصی سازی محکوم به شکست است. برای همین می گویم شعار است چون هر کسی بیاید یکسال نشده زمین می خورد و باید برود. اما بازهم امیدوارم هرچه به صلاح است انجام شود و این کار به نفع فوتبال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز