خبرگزاری کار ایران

عامل حاشیه سازی و آشوب در فوتبال ایران چطور تبرئه شد؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۹۳۹

انتقاد رسانه‌ها از رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ به خاطر ادامه فعالیتش اوج گرفته و همه به دنبال رسیدن به جواب یک سوال هستند: اگر سعید فتاحی محروم است چرا با قدرت دارد به کارش ادامه می‌دهد؟

به گزارش ایلنا،و به نقل از‌ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بعد از فجایعی که در فینال جام حذفی اتفاق افتاد با انتشار بیانیه‌‌ای فتاحی را به دلیل بی‌کفایتی مقصر اتفاقات معرفی و تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. این مدیر همیشه جنجالی که به کمیته اخلاق احضار شده بود در جلسه رسیدگی به پرونده شرکت نکرد تا اینکه رسما حکم محرومت او به سرپرست دبیرکلی فدراسیون ابلاغ شد.

در نهایت رییس کمیته مسابقات با هماهنگی مدیران عالی‌رتبه فوتبال ایران با لایحه دفاعیه، اسناد و مدارک، فیلم و عکس و صورتجلسه تصمیمات شورای تامین برای برگزاری فینال به جلسه کمیته اخلاق رفت و توضیحات خود را ارائه و تاکید کرد که مقصر نبوده و تمام وظایفی که بر دوش او بوده را طبق قانون انجام داده است. فتاحی حتی به مدیران کمیته اخلاق گفته در حیطه وظایف رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ نیست که امنیت سکوها و کنترل تماشاگر را بر عهده داشته باشد و تنها وظیفه انتخاب ناظر و برنامه‌ریزی مسابقات را بر‌عهده دارد.

پیش از این محمدرضا داورزنی، معاون وزیر و حتی نمایندگان مجلس هم به مشکلاتی که در کنترل امنیت ورزشگاه و ورود و خروج جمعیت وجود داشت اشاره مستقیم کردند و تنها انتقاد به سازمان لیگ انتخاب ورزشگاه شهدای فولاد با وجود تاکید شورای تامین به برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر بود.

در همین رابطه هم ارائه گزارش تصویری و ویدئویی از شرایط نامطلوب زمین چمن ورزشگاه غدیر به خوبی مشخص کرد که تصمیم سازمان لیگ برای انتخاب ورزشگاه فولاد به جای غدیر درست بوده است و به این ترتیب فتاحی از این اتهام مبرا شده است.

در نهایت از همان موقعی که رای کمیته اخلاق درباره محرومیت فتاحی تا اطلاع ثانوی صادر شد تا به امروز این تصمیم تاثیری در فعالیت فتاحی نداشته و او هر روز در محل کارش حاضر می‌شود و طبق شنیده‌ها کارهای مربوط به قرعه‌کشی لیگ برتر و بررسی زمین‌های چمن چندین ورزشگاه که میزبان مسابقات لیگ یک و لیگ برتر هستند را در کنار برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی فصل جدید انجام داده است.

فتاحی دیروز هم در جلسه‌ای با حضور مربیان شاغل در فوتبال ایران شرکت کرد و وقتی خبرنگاران از او درباره محرومیتش سوال کردند تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «اگر سوالی درباره جلسه با مربیان دارید پاسخ می‌دهم.»

در این مدت حتی شنیده شده که مهدی تاج و سایر مقامات فوتبال ایران هم از فتاحی خواسته‌اند که به دور از هر‌گونه حاشیه و جنجال فقط کار خودش را انجام بدهد و هیچ مصاحبه‌ای هم درباره محرومیتی که کمیته اخلاق برایش در نظر گرفته نداشته باشد تا مشکل به وجود آمده را حل کنند.

به همین ترتیب سیاست سکوت و پیگیری روال کاری مثل قبل در دستور کار فتاحی قرار گرفته و مدیران فدراسیون و سازمان لیگ هم به خاطر بندهای قانونی آیین‌نامه انضباطی تصمیم گرفته‌اند که از فتاحی حمایت تمام قد داشته باشند. درست است که مدیران فدراسیون هیچ وقت در رسانه‌ها چنین موضوعی را اعلام نکرده‌اند‌ اما آنها تاکید دارند طبق قانون رسیدگی به پرونده اتفاقات فینال جام حذفی در صلاحیت کمیته انضباطی بوده نه کمیته اخلاق.

بد نیست بدانید که در آینده‌ای نزدیک خبر لغو محرومیت فتاحی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. البته هنوز اختلافاتی در کانون مدیریتی فدراسیون به‌خاطر حکم کمیته اخلاق وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز