خبرگزاری کار ایران

فرش قرمز رئال مادرید برای دروازه‌بان جدید

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۰۱۹

نام رئال مادرید همیشه در متن شایعاتی بوده است که درباره دروازه‌بان‌های آینده‌دار فوتبال دنیا شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، از سال 2015 زمانی که این باشگاه فرصت عقد قرارداد با داوید دخئا را به دلیل تعلل در فرآیند انتقال مدارک وی به فیفا از دست داد و او هم قراردادش را با شیاطین سرخ تمدید کرد، کهکشانی‌ها به دنبال جذب یک دروازه‌بان طراز اول دیگر بوده‌اند که آخرین آنها کپا آریسابالاگا بوده است.

کپا شاید آن دروازه‌بان طراز اولی که هواداران رئال مادرید دوست دارند فصل آینده در تیم‌شان ببینند نباشد اما تا الان آنقدر خوب کار کرده که بتواند جانشین کیلور ناواس باشد.

در برخی رسانه‌های اسپانیایی اخباری درباره قطعی بودن انتقال این دروازه‌بان 23 سال به رئال مادرید در پایان فصل که قراردادش با اتلتیک بیلبائو تمام می‌شود، به گوش می‌رسد و برخی دیگر حتی از انتقال او در ماه ژانویه خبر داده‌اند. با توجه به اینکه کپا در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شود بعید نیست بیلبائو برای اینکه حداقل درآمدی از فروش او داشته باشد با انتقالش در ماه ژانویه موافقت کند مگر اینکه او با تمدید قراردادش در این تیم موافقت کند.

با یک متر و 89 سانت قد، کپا از کیلور ناواس بلندقامت‌تر است و واکنش‌های بهتری هم دارد. او فصل گذشته که ارنستو والورده هنوز سرمربی بیلبائو بود به دروازه‌بان اصلی این تیم تبدیل شد و با شایستگی جایگاهش را حفظ کرد. کپا نه تنها در تمامی رده‌های پایه برای اسپانیا بازی کرده بلکه اولین بازی ملی‌اش برای این کشور را هم ماه گذشته در پیروزی 5 بر صفر برابر کاستاریکا انجام داد. اگر او ژانویه امسال به رئال مادرید برود، آینده هر دو دروازه‌بان فعلی این تیم یعنی ناواس و کیکو کاسیا به مخاطره می‌افتد بخصوص که رئال مادرید هنوز هم چشمش دنبال دخئا است و در عین حال تیبا کورتوا دروازه‌بان بلژیکی چلسی را هم زیر نظر دارد.

شکی نیست باشگاه‌های بزرگ به دروازه‌بان‌های بزرگ نیاز دارند و ناواس و کاسیا با تمام شایستگی‌ها و عملکردهای خوبی که در این دو، سه فصل اخیر داشته‌اند، شاید در حد رئال مادرید نباشند.

زین‌الدین زیدان سرمربی کهکشانی‌ها هم با اظهارنظر اخیرش در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش برابر بیلبائو در سن‌مامس نشان داد به اضافه شدن دروازه‌بان تیم حریف به فهرست شاگردانش بی‌میل نیست. او آن زمان گفت: «کپا دروازه‌بان خوبی است اما دروازه‌بان من نیست.»

با وجود حمایت زیدان از دو دروازه‌بانش بخصوص ناواس، واقعیتی که درباره این دروازه‌بان کاستاریکایی وجود دارد این است که او هفته گذشته 31 ساله شد و بازیکنی در معرض مصدومیت‌های فراوان است. علاوه بر این رئال مادرید همیشه به دنبال جذب استعدادهای بومی بوده است؛ کاری که تابستان امسال با خرید بازیکنانی مانند تئو هرناندس، دنی سبایوس و مارکو آسنسیو انجام داد. از این رو جذب یک دروازه‌بان اسپانیایی برای آینده، محتمل به نظر می‌رسد و با توجه به وضعیت دخئای 27 ساله که به شرایط زندگی در منچستر خو گرفته است، شاید کپا گزینه واقع‌بینانه‌تری باشد.

منبع: سایت گل/ بن‌هیوارد

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز