خبرگزاری کار ایران

داستان مصدومیت عجیب نویر و قربانی هایی که گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۰۰۷

نویر فاش کرده است که او سال‌ها در حالی که یک پلاتین در پایش وجود داشته بازی کرده است، از زمانی که در سال 2008 در شالکه دچار مصدومیتی مشابه شده بود.

به گزارش ایلنا، صرفنظر از مراسم ازدواجش، سال 2017 برای مانوئل نویر قطعاً سالی بود که تمایلی ندارد آن را به خاطر بسپارد. دروازه‌بان و کاپیتان تیم‌ ملی آلمان و بایرن مونیخ، به دلیل سه مورد شکستگی استخوان پایش در عرض چند ماه، تا سال 2018 خانه نشین خواهد بود. این بازیکن 31 ساله نخستین بار در پایان ماه مارس زیر تیغ جراحان رفت اما شاید سریع‌‌تر از زمانی که می‌بایست و تنها دو هفته بعد به میادین برگشت تا از دروازه تیمش برابر رئال مادرید در مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ محافظت کند.

آن اتفاق در روزهایی رخ داد که شک و تردیدها در خصوص صلاحیت اسون اولریخ برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باواریایی‌ها به اوج رسیده بود.

پس از اخراج خاوی مارتینس، نویر با انگیزه با واکنش‌های خیره کننده‌اش بایرن مونیخ بدون لواندوفسکی را در بازی نگه داشت تا امیدهای باواریایی‌ها برای جبران شکست در 90 دقیقه بازی برگشت در برنابئو زنده بماند، دیداری که به وقت‌های اضافه کشیده شد. در نهایت اما پیروزی 2 بر یک مردان آنچلوتی در دیداری که لواندوفسکی نیمه آماده درست پیش از پایان وقت‌های معمول بیرون کشیده شد، نتوانست به آنها برای صعود به نیمه نهایی کمک کند. در وقت‌های اضافه آن بازی نویر دچار مصدومیتی دیگر شد و در نهایت بایرن مونیخ در دیداری که تحت تأثیر اشتباهات داوری از جمله گل آفساید رونالدو و سختگیری برای اخراج آرتورو ویدال قرار گرفته بود، تن به شکست داد و حذف شد. وعده داده شد که نویر در ابتدای فصل بعد به ترکیب بایرن مونیخ برمی‌گردد اما بایرنی که یک بار از شتابزده عمل کردن برای برگرداندن کاپیتانش ضربه خورده بود، این بار اعلام کرد که عجله‌ای برای استفاده از دروازه‌بان ملی‌پوش خود ندارد. او در روزهایی که هم‌تیمی‌هایش به آسیا رفتند تا اردوی تابستانی‌شان را برگزار کنند، در آلمان ماند تا دوره ریکاوری‌اش را کامل کند و از ماه عسل آرام خود لذت می‌برد.

سرانجام موعد بازگشت نویر فرا رسید و او در روز 26 آگوست برای بازی مقابل وردربرمن به مردان آنچلوتی ملحق شد. او 4 بازی انجام داد، 3 بار کلین شیت کرد و تنها یک بار در باخت 2 بر صفر مقابل هوفنهایم دروازه‌اش باز شد، تنها باخت بایرن مونیخ در این فصل بوندس‌لیگا. کمی بعد اما اتفاقی غیرمنتظره رخ داد. در آستانه سفر به خانه تیم دوران نوجوانی‌اش شالکه، نویر دوباره اسیر همان مصدومیت قبلی شد، مو برداشتن استخوان پا در جریان جلسه تمرینی بایرن مونیخ در 18 سپتامبر. برای درمان این مصدومیت یک عمل جراحی دیگر لازم بود و این عمل روز پس از مصدومیتش انجام و کاپیتان باواریایی‌ها تا ابتدای سال 2018 خانه‌نشین شد. در همین حال نویر فاش کرده است که او سال‌ها در حالی که یک پلاتین در پایش وجود داشته بازی کرده است، از زمانی که در سال 2008 در شالکه دچار مصدومیتی مشابه شده بود. او خیلی آشفته‌حال به نظر نمی‌رسید اما هشدار داد که شاید 6 ماه طول بکشد تا دوباره به طول کامل سلامتی‌اش را به دست آورد و این برای آلمانی که تابستان سال آینده می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش در جام جهانی دفاع کند، خبری نگران کننده بود. این خبر برای بایرن مونیخ و کارلو آنچلوتی که به شدت تحت فشار قرار داشت هم خبر خوبی نبود.

در حالی که اشتباهات اولریخ هم اوضاع را بدتر می‌کرد و نویری هم نبود که ناجی باواریایی‌ها باشد، میخ آخر به تابوت دوران مربیگری آنچلوتی در بایرن مونیخ کوبیده شد و این تیم در خانه پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا متحمل شکست سنگین 3 بر صفر شد. اگرچه با بازگشت یوپ هاینکس به خانه باواریایی‌ها اوضاع این تیم بهتر شده است و اولریخ هم چند کلین شیت داشته است اما کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که اگر نویر از ابتدای فصل در اردوی باواریایی‌ها بود، شاید بسیاری از اتفاقات بدی که در نهایت منجر به اخراج کارلتو شد، رخ نمی‌داد و شاید هم همین موضوع بود که پزشک 44 ساله تیم دکتر فولکر براوت را متقاعد کرد که روز دوشنبه هفته گذشته پس از 2 سال فعالیت به‌عنوان پزشک تیم اصلی باشگاه و 9 سال حضور در کادر پزشکی باواریایی‌ها استعفایش را تقدیم مدیران باشگاه کند.

فولکر آوریل سال 2015 بعد از جدایی ناگهانی و جنجالی دکتر هانس ویلهلم مولر ولفهارت جانشین او شد اما طبق ادعای نشریه بیلد، او از روش‌های درمانی ایده‌آل برای ریکاوری بازیکنان مصدوم بایرن استفاده نمی‌کرد. با تمام دفاع‌‌هایی که از او صورت گرفته، فولکر حالا از جمع باواریایی‌ها رفته است و حالا نباید تعجب کرد اگر مولرولفهارت 75 ساله با آن شیوه‌های جادویی‌اش را در هفته‌های آینده دوباره در آلیانس آره‌نا ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز