خبرگزاری کار ایران

هروقت هاینکس خداحافظی کرد من هم می‌کنم

وینفرد شفر: رقابت با پرسپولیس برایم جذاب است/ استقلال بحران دارد و وظیفه من خروج از آن است/ مهاجم تمام کننده نیاز دارم/ ترافیک تهران اذیتم نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۵۸

سرمربی آلمانی استقلال از پذیرش هدایت این تیم و شرایط کار در ایران با کیکر گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال که به تازگی برای هدایت این تیم به ایران آمده است، در گفت‌وگو با نشریه معتبر آلمانی کیکر به دلایلش برای پذیرش این چالش جدید در زندگی ورزشی خود می‌پردازد. شفر همچنین از فعالیت در ایران و سطح فوتبال کشور ما صحبت کرده است.

وینفرد شفر: رقابت با پرسپولیس برایم جذاب است/ استقلال بحران دارد و وظیفه من خروج از آن است/ مهاجم تمام کننده نیاز دارم/ ترافیک تهران اذیتم نمی‌کند

کیکر: حضور یک مربی 67 ساله در ایران و پذیرفتن مسئولیت استقلال آنهم برای 2 فصل، دلیل این تصمیم چه بود؟

بعد از مدتی کار نکردن دوست نداشتم همسرم به حضور طولانی مدت من در خانه امیدوار شوم. به واقع من اگر کار نکنم از زمان و حرکت عقب می‌مانم. بعد از 6 سال مجدداً در سطح باشگاهی یک مسئولیت قبول کردم و چالش خوبی برای من خواهد بود. استقلال باشگاه بزرگی است که می‌خواهم بار دیگر با آن حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنم. رقابت با تیم همشهری یعنی پرسپولیس هم جذابیت خاص خود را دارد. خصوصا اینکه ما آبی‌هستیم و آنها رنگ قرمز می‌پوشند. استقلال در شرایط بحرانی قرار دارد و موظفم آن را به جایگاه اصلی برگردانم.

 

کیکر: بعد از محرومیت جاماییکا در سال گذشته، دل تان نمی خواست در نزدیکی های وطن باشید و از حضور در آنجا لذت ببرید؟

البته که دوست داشتم، من به آرامشم نیاز داشتم. خروجم از جاماییکا خیلی استرس داشت. مجبور شدم به خاطرش استراحت کرده و خودم را پیدا کنم. منظورم به فدراسیون نیست بلکه به گروهی از مردم که دنبال بازیکنان محلی می‌گشتند. اما آن دسته از بازیکنانی کیفیتی که من از انگلیس آوردم، را نداشتند.این نکته ما را در مسابقات گلدکاپ یا جام آمریکا ثابت کردیم.

 

کیکر: هاینکس در بایرن دوباره مشغول به کار شده و شفر یعنی شما در تهران هستید. آیا آدم باید سماجت یکی از شاگردان هانس وایس وایلر را داشته باشد تا شغلی را از دست ندهد؟

بله. اینطوری است که گویی دورانی که زیر نظر وایس وایلر کار می‌کردیم، کاملا روی ما تاثیر داشته است. واقعا کار کردن زیر نظر آن مربی که فوتبال را بسیار دوست داشت، خودش یک مدرسه فوتبال بود. وایس وایلر نسل کاملی از بزرگانی مثل نتسر، هاینکس و فوگتس تا شفر را داشت.

 

کیکر: در ماه‌های اخیر این حس که نیاز دارید دوباره کار کنید را در خود مشاهده کردید؟

در تابستان این مساله را حس کردم اما لازم بود که در زمانی مناسب آن را انجام دهم. یعنی همان کاری که یوپ هاینکس کرد. شرایط من هم شبیه او است. چون باید استقلال را دوباره به اوج برسانم. به عنوان مثال دروازه‌بان ما امیدوار است در جام جهانی باشد. او می داند من زمانی در کارلسروهه گلری مثل اولیور کان را به اوج رساندم.

 

کیکر: با توجه به شناختی که از فوتبال آسیا به واسطه حضور در الاهلی و العین دارید جو فوتبال را در ایران چطور دیدید؟

تاکید می‌کنم من ایران را نمی شناختم. فقط چیزهایی را شنیده بودم. اما باید بگویم حیرت کردم چقدر اینجا زیبا است. مردم اینجا بی اندازه صمیمی هستند و اکثریت از فوتبال آلمان لذت می برند.

 

کیکر: زمانی که پیشنهاد استقلال به دست شما رسید با چه‌کسی مشورت کردید؟

من با اریش روته مولر موضوع را در میان گذاشتم که قبلا استاد مربیگری‌ام بود. نکاتی را هم خواندم که قبلا پیر لیت بارسکی و توماس هسلر در ایران تجربه کردند. همچنین صحبتی با میشاییل هنکه داشتم که زمانی در استقلال کار می‌کرد.

 

کیکر: در نخستین تجربه حضور در لیگ برتر، یک تساوی بدون گل مقابل فولاد بدست آوردید. کدام قسمت تیم نیاز به کار اساسی دارد؟

ابتدا باید روی بدنسازی کار کنیم. از صحبت‌های انجام شده  متوجه شدم که دوره آماده‌سازی به درستی پیش نرفته است. بعد هم مصدومیت‌ها پیش آمده و دردسرساز شده است.  همچنین مشکل حمله را نیز داریم که بازیکنان جنگندگی کافی برای فشار به دروازه حریف ندارند. یک تمام کننده کامل کم داریم. در حمله خیلی راحت توپ‌ها را از دست می‌دهیم و باید در این زمینه بسیار زیاد کار کنیم تا همه چیز به سطح مطلوب برسد. اکنون داریم روی این مساله کار می‌کنیم که توپ را با حداقل تماس به گردش درآوریم. دنبال مهاجمان خوبی هستم. یک مهاجم خوب داریم داریم اما در محوطه نیست. اینطور نمی‌توانیم گل بزنیم.

 

کیکر: سطح فوتبال ایران را چطور می بینید؟ به خصوص که تیم فوتبال این کشور هم به تازگی به جام جهانی صعوده کرده است؟

من قبلا ایران را در جام جهانی برزیل دیده بودم. تیم ملی خوب سازماندهی شده چون  کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی کارش را خوب انجام داده است.

 

کیکر: در اولین روزهای حضور در تهران فرصت آشنایی بیشتر با پایتخت تهران را به دست آوردید؟

من باید از برای رفتن به تمرینات از مرکز شهر با خودرو عبور می‌کردم. تهران شهری خیلی زیبا است و از آن خیلی خوشم می‌آید. اطراف آن رشته‌کوه‌هایی زیبا است و دیگر اینکه خیلی‌ها آلمانی حرف می‌زنند.

 

کیکر: با ترافیک تهران چطور کنار می‌آیید؟

این مشکل وجود دارد ولی ناراحتم نمی‌کند. ترافیک سفت و سخت است. خودشان می‌گویند هرچقدر خودرو بزرگتر باشد، از سفر می‌توان بیشتر لذت برد.

 

کیکر: قراردادتان با استقلال دو ساله است و وقتی به پایان برسد 69 ساله می‌شوید، قصد بازنشستگی ندارید؟

نه، من صبر می‌کنم ببینم آن زمان هاینکس بالاخره فوتبال کنار می‌گذارد یا نه (خنده)....گذشته از شوخی بگویم من و او از این راه خیلی تجربیات کسب می‌کنیم که هیچکس نمی‌تواند کسب کند. حرف آخر هم این که مربیگری سن و سال نمی شناسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز