خبرگزاری کار ایران

اختصاصی خبرگزاری ایلنا:

داور بازی پرسپولیس و استقلال مشخص شد؟/ دکتر دربی اولی با یک آمار عجیب!

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۷۸

در شرایطی که سازمان لیگ و کمیته داوران با اعلام داوران هفته نهم از مشخص کردن نام قاضی بازی دربی خودداری کرد اما شواهد نشان از حضور دکتر حیدری به عنوان داور این دیدار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هشتاد و پنجمین دربی پایتخت روز چهارم آبان ساعت 16:40 دقیقه برگزار می شود. دیداری که مانند همیشه حساسیت های خاص خودش را دارد. همانقدر که نتیجه این دیدار برای دو تیم و هوادارانشان بسیار حیاتی است و کل فصل را تحت تاثیر خود قرار می دهد. به همین خاطر انتخاب داور این دیدار هم همیشه بحث برانگیز بوده است.

محسن ترکی، مسعود مرادی، علیرضا فغانی، سعید مظفری زاده از معروف ترین داوران ایرانی در چند سال اخیر بوده اند که قضاوت این بازی حساس را به عهده داشته اند. حالا باز هم بر سر انتخاب داور این دیدار بحث و جدل فراوانی وجود دارد و از الان گمانه زنی هایی صورت گرفته است. با این حال می توان گفت داوری دربی 85 از الان مشخص شده است.

داورانی چون پیام حیدری و حسین زرگر که جزو داوران نامدار فوتبال ایران هستند در هفته دهم برای دیدارهای دیگری انتخاب شده اند پس آنها خود به خود نامشان از لیست خارج می شود. در کنار این نفراتی چون حمید حاج ملک، بیژن حیدری، علیرضا فغانی، حسین زاهدی فرد و اشکان خورشیدی باقی می مانند که شانس قضاوت در دربی را دارند.

علیرضا فغانی که بدون شک بهترین داور ایران، آسیا و حتی جهان هم هست در اندونزی به سر می برد و اصلا در روز دربی در ایران نیست که بخواهد این مسابقه را قضاوت کند. گزینه هایی چون حمید حاج ملک و حسین زاهدی فر هم به علت تجربه کم بعید است قاضی این دیدار حیاتی باشند.  اشکان خورشیدی هم تقریبا به همین دلیل و با درنظر گرفتن اینکه هفته نهم قضاوت کرده بعید است جزو گزینه های نهایی باشد. با این تفاسیر بیژن حیدری گزینه های نهایی به حساب می آید. با توجه به عملکرد خوب بیژن حیدری در این فصل می توان به این نتیجه رسید که او صاحب سوت دربی خواهد بود. باید به این نکته هم توجه کرد که بیژن حیدری در هفته نهم هم قضاوتی نداشته است و به رسم اکثر اوقات داور دربی در هفته قبل از شهرآورد سوت نمی زند.

اما عملکرد بیژن حیدری در این فصل چگونه بوده است. این داور 37 ساله و تیرماهی که چند سالی است دکترای خود را در رشته ارتوپد اخذ کرده نمایش نسبتا فوق العاده ای در لیگ هفدهم از خود بر جای گذاشته است.

او تا به اینجا و تا پایان هفته نهم 4 مسابقه را قضاوت کرده است. دیدار دو تیم پدیده و سپاهان در هفته دوم که تیم مشهدی با 4 گل برد. نبرد استقلال و تراکتورسازی در هفته سوم که منجر به یکی از دو برد استقلال در این فصل شد. مسابقه تراکتور و نفت در هفته چهارم که با نتیجه 2-1 به سود تبریزی به اتمام رسید و در نهایت بازی پارس جنوبی جم و پدیده در هفته هشتم که 1-1 شد.

حیدری در این 4 بازی 18 بار از کارت زرد خود استفاده کرد و میانگین 5/4 کارت در هر بازی را به ثبت رساند که نسبتا آمار زیادی است. با این حال او فقط یک بار در هفته هشتم و در دقیقه 77 حامد نورمحمدی از پارس جنوبی را اخراج کرد. حیدری یک بار هم در هفته چهارم برای تراکتور پنالتی گرفت.

این داور 37 ساله تا به اینجا برای تیم های تراکتور و پدیده دو قضاوت داشته و تیم های استقلال، سپاهان، پارس جنوبی و نفت تهران با یک بازی در رده های بعدی قرار دارند. نکته جالب درباره این داور که باید به آن اشاره کرد آن است که حیدری هر وقت در این فصل قضاوت کرده تیم میزبان نباخته و در بدترین شرایط به تساوی رضایت داده است. در بازی پیش رو هم پرسپولیس میزبان استقلال خواهد بود.

 با این حال در فوتبال ایران ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. خدا را چه دیدید شاید همه این گمانه زنی ها و شواهد و قرائن را نادیده گرفته شود و گزینه ای عجیب و دور از ذهن برگزیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز