خبرگزاری کار ایران

پنج نکته‌ای که مربی جدید اینتر باید روی آنها کار کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۳۰

اینتر دو هفته پیش بود که استفانو پیولی را از سمت مربیگری این تیم برکنار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طرفداران اینتر انتظار دارند که دوباره، تابستانی پر از گمانه‌زنی داشته باشند. البته هنوز زود است که بخواهیم درباره گزینه‌های مربیگری اینتر صحبت کنیم اما از حالا می‌توان گفت که مربی آینده اینتر چه کارهایی باید انجام دهد.

1. ترمیم خط دفاعی

خط دفاعی اینتر بسیار ضعیف است. در سری آ نمی‌توان به این امید بست که ضعف خط دفاعی با قدرت خط حمله جبران شود و تیم‌ها با زدن یک گل بیشتر از گل‌های خورده، پیروز شوند. جیسون موریو انسجام لازم را ندارد، گری مدل نمی‌تواند در سی و چند سالگی شرح وظایف جدیدی را یاد بگیرد و حتی ژوائو میراندا هم دارد تسلطش را از دست می‌دهد.  مشکل این است که بازی جوانمردانه مالی باعث شده که اینتر نتواند آنطور که می‌خواهد خرج کند. اینکه آنها دست از خرید ریکاردو رودریگس برداشتند می‌تواند نشان دهد که تغییرات گسترده در اینتر در دستور کار نیست و خریدها احتمالا پایین‌تر از حد انتظار خواهند بود. هر کسی که مربی اینتر شود، باید به سراغ سمیرها، فرانچسکو آچربی‌ها و دانیلو دی‌آمبروزیوها برود. اما آنتونیو کونته و دیگو سیمئونه نشان داده‌اند که در شرایط دشوار هم می‌توانند عالی کار کنند. موریسیو پوچتینو، دیگر گزینه اینتر هم خط دفاعی تاتنهام را به یکی از بهترین‌های اروپا تبدیل کرده است. لوچیانو اسپالتی که جدی‌ترین گزینه اینتر است هم در رم خوب کار کرده است.

2. پرورش استعدادهای موجود

بسیاری از ما تصور می‌کردیم که تنها یوونتوس از نظر داشتن بازیکن از اینتر بالاتر است که اشتباه بود. در هر حال بازیکنان آینده‌داری در اینتر هستند. مربی جدید اینتر باید امثال روبرتو گالیاردینی و ژوائو ماریو را به سطح بالاتری برساند. گالیاردینی به‌ویژه می‌تواند ستاره بلندمدتی برای تیم ملی ایتالیا باشد و اسطوره اینتر شود. ماریو هم به‌حدی خوب است که کمتر کسی فکر رفتن او از اینتر را می‌کند.

3. کارآمدتر کردن تیم

طرفداران در طول فصل بارها از این موضوع شکایت کرده‌اند. اینتر توپ را به جای خوبی می‌رساند اما یک سانتر ضعیف (یا یک شوت ماجراجویانه از آنتونیو کاندروا) کار خوب بازیکنان را خراب می‌کند.

اینتر ظرفیت تهاجمی خوبی دارد، حتی اگر ایوان پریشیچ هم برود که در این صورت دومنیکو براردی جای او را می‌گیرد. مشکل اینتر بیشتر تاکتیک است تا افراد. اینتر می‌تواند از یوونتوس یا حتی رم اسپالتی درس بیاموزد که در عین حفظ انسجام، بلد هستند که چطور حمله کنند. در اینتر مائورو ایکاردی نقاط قوت دیگری هم دارد که باید از آنها بهره گرفت. او 24 گل در سری آ زده و 7 گل هم ساخته و اینتر باید بلد باشد که توپ را بیشتر از قبل به او برساند.

4. توانایی تحمیل خود بر باشگاه

مربیان اخیر اینتر بیشتر مدیران را نادیده گرفته‌اند یا اینکه با آنها تعامل خوبی نداشته‌اند. آنها سپس در هنگامی که اوضاع خراب شده از مدیران از پشت خنجر خورده‌اند.

در باشگاهی که روبرتو مانچینی‌ها و ژوزه مورینیوها توانسته‌اند راه موفقیت را نشان دهند، هر که روی نیمکت می‌نشیند باید بتواند مدیران را مجاب کند.  اینتری‌ها امیدوارند که والتر ساباتینی «هماهنگ‌کننده فنی اینتر» نظم را در بین مدیران باشگاه برقرار کند اما باید انتظار صحبت‌های عجیب از مدیران را هم داشت.

5. راهیابی به لیگ قهرمانان

این نکته با آنچه درباره پرورش استعدادها گفتیم تناقض دارد اما کار در اینتر سرشار از تناقض است. یوفا از فصل بعد سهمیه سری آ در لیگ قهرمانان را یکی زیاد می‌کند و پروژه بزرگ گروه سونینگ در چین نمی‌تواند این فرصت را از دست بدهد. ساختن تدریجی باشگاه بهترین کار است اما اینتری‌ها نمی‌توانند به مربی جدیدشان اجازه دهند که حضور در لیگ قهرمانان را از دست بدهد. البته اینتر بازیکنان جوانی دارد که به آنها به اندازه کافی فرصت بازی نمی‌رسد، مانند گابی‌گل و جیان‌لوکا کاپراری اما هر اتفاقی که در فصل بعد روی دهد، باید امیدوار بود که طرفداران از این شاکی باشند که چرا به گابی‌گل بازی نمی‌رسد، نه اینکه چرا تیمشان به لیگ قهرمانان نرسیده است.

ادواردو دالمونته -  سایت ESPN

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز