خبرگزاری کار ایران

عسکری: داور رنگ مدال احمدی را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۵۴

مربی تیم ملی تکواندو جوانان ایران در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی دلیل شکست کاپیتان تیم ملی را ناداوری دانست.

به گزارش ایلنا، تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز شد و توانست با تیمی جوان این افتخار را برای کشورمان رقم بزند.

فریبرز عسکری مربی تیم ملی جوانان در رابطه با سطح برگزاری این مسابقات اظهار کرد: حضور قهرمانان جهان، المپیک و تیم‌هایی همچون ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان و تونس در این مسابقات که با نفرات اصلی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2017 آماده می‌شوند، مبارزات حساسی را به وجود آورده بود.

وی تصریح کرد: ایران با تیم جوانی در این مسابقات حضور داشت، من به اراده و جنگندگی این تیم ایمان داشتم و خدا را شکر آن‌ها نیز با وجود جو سنگینی که بر مسابقات حاکم بود تمام تلاش خود را کردند و سنگ تمام گذاشتند.

سرمربی تیم ملی جوانان در رابطه با سطح داوری این رقابت‌ها بیان کرد: متاسفانه قضاوت‌ها در سطح انتظار نبود و اشتباهات داوری رنگ مدال دو تکواندوکار تیم را تغییر داد و اصلا منطقی نیست که در رویدادی رسمی این موضوع را شاهد باشیم. ناگفته نماند که برنامه‌های دیگری هم برای ایجاد فضای سنگین در این مسابقات انجام شده بود، برای مثال هر 5 فینالیست ما تست دوپینگ دادند و این در حالی بود که هیچ یک از بازیکنان آذربایجان این تست را انجام ندادند! نکته دیگر نیز تغییر در جداول بود که تمامی تیم‌ها را سردرگم کرد و موارد دیگری هم وجود داشت که نمی‌توان همه آنها را اتفاق قلمداد کرد! این‌ها شرایطی بود که میزبان از آن بهره برد اما خدا را شکر می‌کنم با تمام این اتفاقات تیم عملکرد خوبی داشت، از فدراسیون و تمام کسانی که امکانات را فراهم کردند تا از اعتبار تکواندو ایران دفاع کنیم، تشکر می‌کنم.

وی در رابطه با مبارزه کاپیتان تیم تصریح کرد: محمدی تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم کشورمان در دو ثانیه پایانی نتیجه را از دست داد. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که وقتی تکواندوکار متوجه می‌شود داور به دنبال کوچکترین حرکتی است تا به او اخطار بدهد، بازیکن سعی می‌کند تمام راه‌های اخطار را بسته نگه دارد تا پیروز شود. احمد هم اینکار را کرد اما هوگوپوش آذربایجان نماینده ایران را گرفت و سپس ضربه زد که این موضوع کاملا برخلاف قوانین مبارزه است، اتفاق تلخی بود اما با توجه به شرایط حاکم بر مسابقات باید با دقت کار می‌کردیم که نتیجه اینطور به پایان نرسد.

عسکری با اشاره به تاثیر احمد محمدی در این اردو افزود: کاپیتان باغیرت تیم‌ملی با وجود آسیب دیدگی شدید با درد تمرین ها را پیگیری و همواره در کنار تیم حضوری فعال داشت، تشکر می‌کنم. با وجود شرایط سنگینی که بر فضای مبارزاتش حاکم بود توانست نتیجه را به نفع خود برگرداند و از نظر من مدال او طلا بود هرچند که به ناحق رنگ مدال تغییر کرد.

وی اینطور ادامه داد: یوسفی از تکواندوکارانی بود که نزدیک به دو سال با من کار کرد و از همان ابتدا درخشش طلا را بر گردنش می‌دیدم و با وجود سن کم موفق شد توانایی خود را به رخ حریفان بکشد. خدا رو شکر تمامی اعضای تیم با قدرت کار کردند و امیدوارم دیده بشوند و بتوانند در رویدادهای آینده خوش بدرخشند.

عسکری با اشاره به سطح فنی بالای تکواندوکاران حاضر در این رویداد اظهار داشت: در این دوره شاهد پیشرفت تکواندوکاران سایر کشورها بودیم و حتی تیم‌هایی که صاحب نام نبودند در این رقابت‌ها با جدیت هرچه تمام مبارزه می‌کردند تا بتوانند نتیجه را به نفع خود به پایان برسانند.

سرمربی تیم‌ملی اعزامی به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ضمن تشکر از فدراسیون تکواندو برای حمایت از این تیم گفت: به فدراسیون و شورای فنی تبریک عرض می‌کنم که سنت شکنی کرده و برخلاف سنوات گذشته اجازه دادند، دو تیم تشکیل شود و با اعتماد به ما، تیمی جوان را به این رویداد اعزام کردیم. با توجه اینکه بیشتر مردم نتیجه گرا بوده و همواره توقع دارند به بهترین مدال‌ها و عناوین قهرمانی برسیم، با این وجود فدراسیون اطمینان کرد و خدا را شکر توانستیم پاسخ این اعتماد را بدهیم و پشتوانه خوبی را به تکواندو ایران معرفی نماییم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موفقیت را ابتدا مدیون ریاست فدراسیون و پس از آن اتحاد، وفاق و همدلی میان اعضای تیم هستیم، در طول اردو شاهد بودیم که تیم با چه روحیه و انگیزه یکدیگر را تشویق می‌کردند و زمانی که 8 نفر از ادامه حضور در اردو بازماندند با گریه همدیگر را بدرقه کردند اما با دعای خیر همان تکواندوکاران این تیم توانست با نتیجه‌ای درخشان این رویداد را پشت سر بگذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز