خبرگزاری کار ایران

آنچه از آمار عجیب منچستریونایتد و منچسترسیتی باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۷۴

تقابل امشب منچستریونایتد و منچسترسیتی در نگاه اول نبردی است برای اعاده حیثیت مورینیو و گواردیولا.

به گزارش ایلنا، این بازی سنتی اما حقایق دیگری هم در درون خود دارد که پیش از این خیلی کم به آنها اشاره شده و شاید هم کسی به آن توجه نکرده باشد.

مثلا اینکه آخرین بار که دو تیم شهر منچستر در روز پنج‌شنبه در لیگ برتر به مصاف هم رفتند، پاییز 1994 بود که منچستریونایتد با هت‌تریک آندری کانچلسکیس به برتری 5 بر صفر رسید. نتیجه‌ای که پس از گذشت 23 سال، حتی نمی‌توان آن را از قدرتمندترین تیم‌های جزیره انتظار داشت.

رکورد جالب‌تر اما رکورد ژوزه مورینیو است که در چهار بازی اخیر مقابل سیتی در لیگ برتر پیروزی را تجربه نکرده. درست برعکس سال‌های 2005 تا 2014 که منچستریونایتد در 6 بازی پشت سر هم، رقیب همشهری‌اش را شکست داده بود.

باید دید مورینیو این بار در اولین بازی مقابل منچسترسیتی که در خانه منچستریونایتد برگزار می‌شود، چه نتیجه‌ای به دست می‌آورد. مورینیو در 4 بازی گواردیولا را شکست داده، 6 بار مساوی کرده و 8 بار هم شکست خورده است. در سوی دیگر میدان اما گواردیولا در صورت پیروزی چهارمین مربی خواهد بود که در هر دو بازی رفت و برگشت یک فصل در شهرآورد منچستر پیروز شده است. پیش از او جان بنتلی، اسون گوران اریکسون و مانوئل پیگرینی به این رکورد دست پیدا کرده‌اند.

نبرد رونی- آگوئرو هم دیگر تقابل جالب این بازی است. رونی با 11 گل، بیشترین گل را در شهرآورد منچستر به ثمر رسانده و این در حالی است که در 5 دیدار اخیر هیچ گلی نزده است. در آن سوی میدان اما سرخیو آگوئرو در 5 بازی متوالی در لیگ برتر برای منچسترسیتی گل زده و اگر یک گل دیگر بزند با بهترین رکورد خودش که گلزنی در 6 بازی پشت سر هم در لیگ برتر است، برابری می‌کند. سرخیو در 10 بازی رسمی مقابل منچستریونایتد 8 گل زده که هیچکدام از این گل‌ها در 2 بازی اخیر به ثمر نرسیده است.

نکته دیگر اینکه منچسترسیتی در 15 بازی خانگی این فصل در لیگ برتر تنها یک بار شکست خورده و منچستریونایتد تنها تیمی است که با 9 مساوی بیشتر از آنها در بازی‌های خانگی مساوی کرده است. فقط آلن شیرر (190) بیشتر از رونی در لیگ برتر گل زده است. رونی در کنار لمپارد و اندی کول 149 بار این کار را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز