خبرگزاری کار ایران

دو خائن رئالی که در بارسلونا ستاره شدند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۴۵

ال‌کلاسیکو بیشتر از آنکه یک مسابقه‌ی ورزشی باشد یک جدال سیاسی است و ریشه در درگیری‌های تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جدال رئال و بارسلونا امشب بار دیگر از سر گرفته می‌شود. این دیدار بیشتر از آنکه یک مسابقه‌ی ورزشی باشد یک جدال سیاسی است و ریشه در درگیری‌های تاریخی دارد، زمانی که جمهوری‌خواهان که در کاتالونیا سنگر گرفته بودند به وسیله‌ی محافظه‌کاران، به رهبری ژنرال فرانکو، شکست خوردند و نازی‌ها روی سر آنها بمب ریختند.

به همین دلیل همواره حساسیت ویژه‌ای بر این دیدار سایه افکنده است و طرفداران فوتبال در اسپانیا را به دو دسته تقسیم کرده است: یا این طرف یا آن طرف.

با این حال، بازیکنانی بوده‌اند که در هر دو باشگاه توپ زده‌اند. بارسلونا 20 خائن داشته که بعدتر برای رئال بازی کرده‌اند و رئال مادرید هم 12 خائن داشته.

در میان خائنین رئالی دو نفر به لحاظ تاریخی به ما نزدیک‌ترند و هر دو بعدها به اسطوره‌های بلوگرانا تبدیل شده‌اند.

دو خائن رئالی که در بارسلونا ستاره شدند

1. لوئیس انریکه

سرمربی بارسلونا در بازی امشب یک رئالی قدیمی است. او فوتبالش را در اسپورتینگ خیخون شروع کرد و سال 1991 به رئال مادرید پیوست و تا 1996 در این تیم توپ زد. او در بازی 5-0 که روماریو در آن 3 گل به رئال زد در زمین حضور داشت. انریکه در رئال دوران خوبی نداشت و در هیچ فصلی بیشتر از 4 گل نزد به همین دلیل وقتی در سال 1996 به بارسلونا پیوست کسی حساسیتی از خود نشان نداد. 

با این حال، او در بارسلونا بسیار بهتری بازی کرد و طی 207 بازی 73 گل به ثمر رساند که آمار خوبی است. او جانشین روماریو شده بود و سبک بازی‌اش برای هواداران نوستالژیک بود، چرا که شبیه اسطوره‌ی برزیلی بارسا بازی می‌کرد.

دو خائن رئالی که در بارسلونا ستاره شدند

2. ساموئل اتوئو

او محصول تیم جوانان رئال مادرید است و در سال 1996 به تیم اصلی رئال راه یافت و توانست 3 بار برای این باشگاه توپ بزند. اتوئو پس از آن که چند سال در لگانس، اسپانیول و مایورکا بازی کرد به نوکمپ رفت و بهترین دوران بازیگری‌اش را از سر گذراند و طی 145 بازی 108 گل برای بلوگرانا به ثمر رساند. او بعدتر به اینتر رفت و با این تیم قهرمان چمپیونز لیگ شد.

از دیگر خائنین مطرح رئالی می‌توان به گئورگی هاگی و آلفونسو پرز اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز