خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم پیشگامان دوچرخه سواری:

امامی قراردادی با باشگاه ندارد/ برای رقابت‌های تور ژاپن آماده می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۲۶۳

سید مصطفی سیدرضایی گفت: قرارداد تیم پیشگامان کویر یزد با رحیم امامی لغو شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، همیشه ورزشکاران از غولی به نام دوپینگ ترسانده شده‌اند و بارها نسبت به آن منع، اما این که چطور دوپینگ در رشته دوچرخه سواری مماس رشته‌­های طراز اول پیش می‌رود نیاز به واکاوی بیشتر از سمت مسئولان دارد. ورزشکارانی که سال‌ها زحمت می‌کشند تا به حدی از حرفه‌ای شدن برسند که بتوانند به مسابقات قهرمانی دست یابند اما بر اثر سهل انگاری، استرس و یا ترس تمام تلاش‌هایشان به باد هوا می­رود.

رحیم امامی یکی از همین ورزشکاران است که بمب خبری امروز در خصوص دوپینگ شده است. با وجود این که فدراسیون دوچرخه سواری زیربار این دوپینگ نمی‌رود اما اتحادیه دوچرخه سواری جهانی (UCI) خبر مثبت دوپینگ این ورزشکار را اعلام کرده است. پیرو آن خبرهایی مبتنی بر ملغی شدن تیم پیشگامان پخش شد و ما را بر آن داشت تا به سراغ سید مصطفی سیدرضایی، سرمربی تیم پیشگامان که در حال حاضر تیم برتر آسیا است، برویم.

رضایی از لغو قرارداد رحیم امامی با این تیم خبر داد و به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: قرارداد این دوچرخه سوار حدود 3 ماه پیش با باشگاه لغو شده و در حال حاضر تیم پیشگامان قرارداد جدیدی با این رکاب‌زن برای سال جدید نبسته است و ایشان ورزشکار آزاد محسوب می‌شوند.

سرمربی تیم پیشگامان در پاسخ به این سوال که هر چقدر هم این ورزرشکار عضو تیم شما نباشد اما در فدراسیون جهانی نام این ورزشکار به نام باشگاه پیشگامان ثبت شده است، بیان کرد: درست است اما این تنها خطر برای تیم ما در صورتی محسوب می‌شود که نتوانیم مدارک مستند به فدراسیون جهانی مبنی بر لغو قرارداد این ورزشکار ارائه دهیم. بنا نیست تیم ما محروم از مسابقات شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما هیچ مشکلی از لحاظ تیم نخواهیم داشت و حتی امروز دعوتنامه برای حضور در مسابقات فصل 2017 در ژاپن و تایوان در فروردین ماه سال آتی به دستمان رسید و به طور قطع در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

سید رضایی درباره این مطلب که ممکن است دوپینگ امامی سازمان یافته باشد و برای همین نام تیم شما برده شده، تاکید کرد: اصلا  دوپینگ سازمان یافته و یا درخواست دوپینگ و مصرف مواد از طریق باشگاه به ورزشکار را قبول نخواهیم کرد. طبق قرارداد داخلی باشگاه که با ورزشکاران بسته می‌شود، تیم پیشگامان مسئولیتی در قبال مکمل و دارو ورزشکاران ندارد و این تیم حتی دارویی در حد مولتی ویتامین هم در اختیار ورزشکاران نمی‌گذارد. این نهایت بدبینی است که امامی توسط تیم مجبور به استفاده از داروی استروژن شده است.

سرمربی تیم پیشگامان ادامه داد: در صورتی که تست دوپینگ رحیم امامی از طرف فدراسیون تایید و به ما ابلاغ شود این ورزشکار بنا به قرارداد موظف است که کل مبلغ گرفته شده در طی قرارداد یک ساله را بهباشگاه برگرداند و این رکاب­زن این قرارداد را امضا کرده است.

وی در پایان در خصوص دوپینگ ورزشکار سابق تیم گفت: دوپینگ امامی قطعی نشده است و در حال حاضر به او فرصت دفاع داده خواهد شد تا مستندات و مدارک لازم را برای دفاع از خود را به فدراسیون جهانی ارائه کند و این پروسه حدودا 6 ماه تا یک سال زمان خواهد برد و تا آن زمان نمی توان گفت ایشان محروم خواهند شد یا خیر اما بر طبق قانون تا زمان اعلام فدراسیون جهانی این ورزشکار اجازه فعالیت نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز