خبرگزاری کار ایران

هروی اعلام کرد؛

چگونگی انتخاب ملی پوشان کاراته برای مسابقات کشور های اسلامی

سرمربی تیم ملی کاراته از نحوه انتخاب تیم ملی برای مسابقات کشور های اسلامی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون کاراته، سیدشهرام هروی درباره نفرات دعوت شده به اولین مرحله انتخابی تیم‌ملی کاراته برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: در اولین مرحله انتخابی تیم‌ملی که اول و دوم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود، نفرات دوم و سوم مشترک مسابقات قهرمانی کشور رشت به همراه نفرات منتخب کادرفنی که در هر وزن نهایتا یک نفر است، نفرات اول رنکینگ سوپر لیگ و ابراهیم حسن‌بیگی و هادی عرب ذخیره‌های تیم‌ملی در مسابقات جهانی اتریش، به این رقابتها می‌آیند که در پایان انتخابی مرحله اول، نفرات اول به اردوی تیم‌ملی راه پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: 9 کاراته‌کای تیم ملی در پیکارهای مسابقات قهرمانی جهان 2016 اتریش، 6 دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور رشت، به همراه 6 نفر مرحله اول انتخابی به اردوی تیم‌ملی می‌آیند.

هروی افزود: چهارم اسفندماه این نفرات در تست آمادگی جسمانی و پزشکی آکادمی کمیته ملی المپیک شرکت می‌کنند و اردوی تیم‌ملی از 4 تا 11 اسفندماه برقرار خواهد بود. پس از دو روز استراحت، 14 اسفندماه بین کاراته‌کاهای حاضر در اردو، یک مرحله انتخابی انجام می‌شود که در نهایت نفرات اول و دوم هر وزن و 6 کاراته‌کا به تشخیص کادرفنی در اردوها باقی خواهند ماند. مرحله دوم اردوی تیم‌ملی کاراته هم 17 تا 28 اسفندماه با حضور 18 کاراته‌کا آغاز می‌شود.

سرمربی تیم‌ملی کاراته در خصوص معیار انتخاب نفرات اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی گفت: این مسابقات اردیبهشت‌ماه 96 انجام می‌شود و نفرات منتخب طی سه مرحله اولویت بندی می شوند. نتایج انتخابی 14 اسفندماه اولویت است، اما در نظر داریم 25 تا 27 فروردین ماه در کاراته وان مراکش شرکت کنیم و اگر این اعزام انجام شود، نتایج این مسابقه در نظر گرفته خواهد شد. البته در صورت عدم اعزام به مراکش در همین تاریخ یک مرحله انتخابی بین نفرات حاضر در اردوی تیم‌ملی انجام می‌شود که در نهایت تمامی این نتایج در انتخاب آخر تیم‌ملی تاثیرگذار است. آخرین اولویت هم نظر کادر فنی است.

سید شهرام هروی در ادامه افزود: با لحاظ کردن این سه اولویت و پس از جمع بندی نهایی، ترکیب تیم اعزامی را اعلام می‌کنیم تا بهترین‌ها و آماده‌ترین‌های کاراته ایران، عازم مسابقات شوند.

وی در پایان عنوان کرد: چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی 2017 به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می‌شود که مبارزات کاراته‌کاها در این دوره از مسابقات طی روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه 1396 انجام خواهد شد.

گفتنی است، تیم‌ملی مردان و زنان کاراته کشورمان در دوره قبلی این رقابتها در جاکارتا اندونزی با کسب 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز پس از مصر (6 طلا، 2 نقره و 11 برنز) و بالاتر از آذربایجان (3 طلا و 2 نقره) که در این دوره میزبان بازیها است، در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

 

کد خبر : ۴۵۵۳۷۴