خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم قایقرانی بانوان:

سرما و برف کار ملی‎پوشان را مختل نمی‌کند/ زمستان دانه می‌کاریم تا در تابستان درو کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۶۷۷

تمرینات تیم ملی قایقرانی بانوان در حالی دنبال می‌شود که برودت هوا اختلالی در آن ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، قایقرانی نوعی ورزش و سرگرمی است که با انواع متفاوتی از قایق در رشته‌های قایقرانی آب‌های آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان و روئینگ انجام می‌شود. رشته آب‌های آرام شامل رشته‌های کایاک و کانوی ۱، ۲، ۳ و ۴ نفره‌است. این در حالی است که مسابقات قایقرانی درتابستان و پاییز برگزار می‌شود و زمستان زمان تمرین و بدنسازی است. برودت هوا نه تنها قایقرانان را از هدف خود برنمی‌گرداند بلکه برای رسیدن به هدف، سرسخ‌تر به تمرینات ادامه می‌دهند. در این خصوص سونیا نوری زاد، سرمربی تیم ملی قایقرانی بانوان بزرگسالان آب‌های آرام به گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا پرداخت.

نوری زاد در خصوص رشته قایقرانی آب‌های آرام گفت: مسابقات قایقرانی آب‌های آرام، نامی متداول برای دو گونه از قایق‌ها، یعنی کایاک و کانوست. رشته کایاک با حرف و مواد کایاک یک نفره (K1)، کایاک دو نفره (K2) و کایاک چهارنفره (K4) شناخته می‌شود. رشته کانو با حرف C و مواد کانوی یک نفره (C1)، کانوی دو نفره (C2) و کانوی چهار نفره ( C4) شناخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسابقات آب‌های آرام، در تابستان و پاییز در سطح جهانی و آسیایی برگزار می‌شود و هیچ­گاه مسابقات در فصل زمستان برگزار نمی‌شود. در واقع در زمستان تمرینات بدنسازی، استقامتی و آماده سازی انجام می‌دهیم و دانه می‌کاریم تا با اندوخته تمرینات در این فصل بتوانیم در مسابقات نتیجه خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بانوان بزرگسالان آب‌های آرام تمرینات زمستان را برای شناخت بازیکنان مهم تلقی کرد و ادامه داد: تمرینات در فصل زمستان  برای قایقران‌ها از لحاظ تخصصی دارای اهمیت ویِژه‌ای است و قایقرانان برتری که بتوانند با وجود شرایط آب و هوایی، مسافت پارو زدن و و توانایی جسمانی هم چنان به فعالیت ادامه بدهند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

نوری زاد در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات با وجود برف و دمای زیر صفر درجه هم چنان ادامه دارد، بیان کرد: تمرینات به خصوص تمرینات داخل آب به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد و با شرایط جوی برنامه‌ها روال عادی خود را پیش خواهد گرفت. تمرینات تیم صبح‌ها از ساعت 9 آغاز و تا ساعت 11 در داخل آب ادامه دارد و بعد از آن یک ساعت دویدن و در بعدازظهر تمرینات بدنسازی و داخل آب مجدد شروع می‌شود. این در حالی است که این ورزشکاران قطعا در هنگام تمرین در آب، باید منتظر هر گونه حادثه باشند و این سرما و خیس شدگی باعث سخت‎تر شدن تمرین برای آن‌‌ها می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز