خبرگزاری کار ایران

نقدی بر گزارش برنامه نود؛

بازجویی زرد در پارکینگ/ واکاوی دعوای پرویز – پایان چقدر مهم بود؟

امروز فضای مجازی پر شده از کری‌خوانی‌های زشت هواداران دو تیم علیه یکدیگر؛ با چاشنی همان فحش‌هایی که دیشب قهرمانان دیروز تکذیبش می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، یک روز بعد از گزارش برنامه نود درباره دعوای پرویز برومند و پایان رافت؛ فضای مجازی پر است از کری‌خوانی پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها علیه یکدیگر. آیا گزارش مناسبی بود؟ واکاوی دعوایی که نهم دی ماه سال 79 برگزار شد و اتفاقا یکی از جنجالی‌ترین دربی‌های پایتخت نام گرفت، تا چه حد به فضای فرهنگی فوتبال ما کمک می‌کند؟ اینکه کدامیک راست می‌گویند چقدر اهمیت دارد؟ آن هم بعد از این همه سال و این همه دربی. آیا در آن صحنه تاریخی رافت به برومند فحش داد؟ دروازه‌بان اسبق استقلال اگر به همان روز برگردد باز هم با مشت توی صورت پایان می‌کوبد. این جمله را خودش به زبان آورد. توی دوربین برنامه نود زل زد و با افتخار گفت: «اگر به آن روز برگردم و رافت باز هم آن حرف (فحش) را تکرار کند، من هم همان کار را تکرار می‌کنم.»

از سویی دیگر رافت اصرار داشت که فحشی نداده و برومند تحت فشار آن دربی معروف کنترلش را از دست داده است. صحنه بعدی اما عجیب‌تر است؛ یک جور کنجکاوی عجیب و غریب درباره اینکه بالاخره  واقعیت ماجرای آن صحنه چه بود؟ یک جور بازجویی زرد از دو بازیکنی که هیچ شباهتی به قهرمان‌ها ندارند. همان قهرمانانی که گزارشگر برنامه نود عشق، شور، خشم، هیجان، خیانت و دعوا را بخشی از کاراکتر آنها بداند. نه. هیچ دربی با خشم و خیانت و دعوا دیدنی نیست.

واکاوی اتفاق زشت دربی چهل و نهم چقدر به هواداران این دو تیم کمک کرد؟ چقدر به خود این بازیکنان کمک کرد؟ آنها که حتی بعد از 17 سال بنا نداشتند واقعیت ماجرا را بازگو کنند. اصلا اتفاق بدی نیست که یک آیتم جذاب در یک پارکینگ تهیه شود. فضایی غریب برای گزارش‌هایی که بیشتر در برنامه‌هایی با نسخه اروپایی می‌بینیم اما این شکل شیک، محتوا را نادیده نگرفت؟ عادل فردوسی‌پور نشان داده که تهیه‌کننده نقدپذیری است. بنابراین بهتر است برخی مواقع با حساسیت بیشتری آیتم‌های نود را دستچین کند.

امروز فضای مجازی پر شده از کری‌خوانی‌های زشت هواداران دو تیم علیه یکدیگر؛ با چاشنی همان فحش‌هایی که دیشب قهرمانان دیروز تکذیبش می‌کردند. آیتم بدی بود.

 

کد خبر : ۴۴۴۳۲۹