خبرگزاری کار ایران

تکواندو نوجوانان جهان؛

صفری و باصری به مدال نقره و برنز رسیدند

دومین روز از یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب دو مدال نقره و برنز برای ایران به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در ادامه این رقابتها که به میزبانی کانادا در شهر «بورنابی»  جریان دارد تکواندوکاران اوزان ۴۶-، ۴۹- کیلوگرم دختران و ۵۱- و ۵۵- کیلوگرم به دیدار رقبای خود رفتند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان کسب دو مدال نقره و برنز در بخش پسران و کار ارزنده ستاره چابکی در مبارزه نکردن به حریفی از رژیم صهیونیستی بود.

مدال نقره را برای تیم کشورمان ابراهیم صفری در وزن ۵۱- کیلوگرم کسب کرد. وی کار خود را با برتری ۲۲ بر ۲ مقابل «ماتیجا کابروویچ» از صربستان آغاز کرد و سپس «شاهبیت ساه» از هندوستان را با نتیجه ۱۸ بر صفر از پیش رو برداشت، این نوجوان شایسته ایرانی در سومین مبارزه «تالها سن محمود» از ترکیه را ۱۶ بر ۴  شکست داد و در ادامه برابر «باستیستا» آمریکایی به برتری ۱۱ بر ۲ دست پیدا کرد و به نیمه نهایی راه یافت. 

علی باصری تکواندوکار وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان نیز به نشان برنز دست پیدا کرد. وی در اولین مبارزه «اتخابولد بایانچانگی» از مغولستان را ۱۴بر۲ از پیش رو برداشت و در ادامه «مارتین گارکو» از بلغارستان را ۱۱ بر صفر شکست داد. باصری در سومین مبارزه و در پیکار با «کارلوس گارسیا» از اسپانیا صاحب پیروزی ۷ بر ۳ شد و در  مبارزه چهارم خود بعد از تساوی ۲ بر۲ مقابل «آستین تران» از آمریکا در راند طلای به پیروزی دست یافت و به نیمه نهایی صعود کرد. این نماینده کشورمان در این مرحله مقابل «ماگومیدف» از آذربایجان ۲۱ بر ۸ بازنده شد و به نشان برنز دست یافت.

در بخش دختران و در وزن ۴۶- کیلوگرم ستاره چابکی دور نخست «ساوایی سوزوکی» از ژاپن را ۹ بر یک شکست داد و در دومین در دفاع از ملت مظلوم فلسطین از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کرد و از دور رقابتها کنار رفت. همچنین فاطمه جعفری در وزن ۴۹- کیلوگرم در اولین دیدار به «جانلی یانگ» از چین باخت و حذف شد. 

برای تیم ملی کشورمان در روز نخست این رقابتها مبینا نژاد موفق به کسب مدال طلا شد، سیده کوثر حسینی، امیرولی پور و حمیدرضا هادیان نیز با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابتها کنار رفتند. 

یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان روز چهارشنبه با حضور ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۰۲ کشور جهان در کانادا آغاز و تا روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر : ۴۳۰۰۴۴