خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی استقلال در غرفه ایلنا؛

کاوه رضایی طبق قرارداد دریافتی داشته است/بدهی‌های تاج را به حساب استقلال نوشته‌اند!

معاون حقوقی استقلال معتقد است کاوه رضایی طبق قرارداد خود با باشگاه و حتی بیشتر از آن دریافتی داشته است.

محسن بزرگی معاون حقوقی باشگاه استقلال با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص قراردادهای بازیکنان استقلال به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: معاونت حقوقی در اول فصل نظارتی بر قراردادها نداشته است اما از دو ماه گذشته هیئت مدیره باشگاه استقلال مصوب کرده است که همه قراردادها اعم از قرارداد بازیکنان و کادر فنی، تجاری و اسپانسرهای باشگاه استقلال زیر نظر معاونت حقوقی باشد. به طور مثال معاونت حقوقی قرارداد منزل پادوانی با بنگاه معاملات املاک را بررسی کرد و حتی شرط خلاف قانونی که در این قرارداد وجود داشت را حذف کرد. در مجموع جزئی‌ترین قراردادهای مربوط به باشگاه استقلال در معاونت حقوقی به پاراف حقوقی خواهد رسید.

وی افزود: در خصوص قرارداد کاوه رضایی باید بگویم از ابتدای فصل یک متن حقوقی در مورد نقل و انتقالات به باشگاه استقلال داده شد تا از آن استفاده کند اما یک سری بندها در قرارداد به نام سایر شروط وجود داشت که قرارداد کاوه رضایی در ذیل همین بند و با عنوان توافق با مدیر برنامه‌های بازیکن به ثبت رسیده است. در همین بند سایر شروط ذکر شده است که اگر کاوه رضایی پیشنهاد حداقل 500 هزار دلاری داشت با پرداخت نصف آن به باشگاه استقلال می‌تواند از این باشگاه جدا شود.

بزرگی در خصوص بند دیگر قرارداد رضایی که اگر پولی را تا تاریخ معین به او پرداخت نکنند می تواند از باشگاه استقلال جدا شود ، گفت: این بخش مربوط به اختلاف مدیر برنامه‌های رضایی بین توافق شفاهی و قرارداد مکتوب است تا به اینجای کار استقلال در پرداخت پول به کاوه رضایی جلوتر از قرارداد عمل کرده است و پرداختی به رضایی بیشتر از مواد مندرجه در قانون بوده است. تنها نگرانی در مورد جدایی کاوه رضایی مربوط به پیشنهاد خارجی است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص بدهی‌های این باشگاه نیز گفت: استقلال حدود 70 میلیارد بدهی دارد که 30 میلیارد آن مربوط به بدهی‌های مالیاتی است که باید از محل درآمدهای استقلال که آن هم متعلق به دولت است پرداخت شود. این نوع پرداخت کار بیهوده‌ای به نظر می‌آید ما امیدواریم با حضور آقای سلطانی‌فر که درک قوی‌تری از ورزش دارد این مشکل نیز حل شود و بدهی‌های استقلال طبق قانونی که درآمدهای حاصل از فعالیت ورزشی معاف از مالیات می‌شوند این بدهی‌ها نیز مشمول معاف از مالیات می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: چیز عجیب و خنده‌داری که وجود دارد این است که با توجه به تاسیس باشگاه استقلال بعد از انقلاب و به عنوان یک شرکت جدید هنوز بدهی‌های مالیاتی قبل از انقلاب که مربوط به تیم تاج بوده است در فهرست مالیات بدهی‌های باشگاه استقلال قرار دارد. این مالیات در صورتی بر عهده باشگاه استقلال است که اموال باشگاه تاج نیز به استقلال منتقل شود.

بزرگی در خصوص طلب استقلال از سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ یک موسسه کاملا خصوصی است که در غفلت نهادهای نظارتی تشکیل و بخشی از حقوق باشگاه‌ها مانند بلیت فروشی را به مدت 11 سال به شرکت‌های خاص واگذار کرده است. نمونه دیگر بحث اسپانسر 3040 بود که به جای قرارداد با باشگاه ها با سازمان لیگ قرارداد بسته که خوشبختانه با مذاکرات و پیگیری‌های مداوم این قرارداد ملغی شد. مورد دیگر تبلیغات محیطی است که طبق قانون نباید بر عهده سازمان لیگ باشد. در مجموع اگر این موردها آزاد شود و حق پخش نیز به شکل قانونی درآید مشکلات مالی استقلال نیز حل خواهد شد.  

  

 

کد خبر : ۴۲۷۷۶۹