خبرگزاری کار ایران

مرتضی محصص در گفت‌وگو با ایلنا:

سیستم کی‌روش با تک‌مهاجم است/ توانایی شکست تیم‌های بزرگ را داریم و از قطر بهتریم

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم ملی ایران توانایی شکست تیم‌های بزرگ را دارد.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال کشور در گفتوگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی ایران مقابل قطر نکاتی را مطرح کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

تعادل در همه خطوط تیم ملی ایران

به عقیده من ما برای بازی فردا استرسی نداریم. خطوط دفاعی و میانی و هجومی تیم مان بسیار متعادل و منظم است. کی‌روش در ایتالیا به دنبال ایجاد این تعادل و نظم بود و به دنبال بازی با حریف‌های نامدار نبود. تیم ایران از نظر نظم خطوط جزو بهترین‌های آسیا است و از این حیث تیم بسیار شاخصی داریم.

بازی نخست، حساس و مهم است

این تیم ملی که قطر به میدان فرستاده است نتیجه چندین سال سرمایه‌گذاری و تلاش است. بسیار تیم آماده‌ای است و در مجموع قطری‌ها خود را برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کنند. این بازی برای ما بسیار مهم است. باید گام اول را محکم برداریم تا بتوانیم راه رسیدن به جام‌جهانی را هموار کنیم. خصوصا بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی است را باید پیروز شویم. به هرحال هرچقدر هم قطری‌ها پیشرفت کرده باشند تیم ایران به مراتب بهتر است.

سیستم کی‌روش معمولا با تک مهاجم است

چون تیم کی‌روش از کناره‌ها پرس می‌کند احتمال بسیار زیاد با تک مهاجم به میدان برویم. سه عامل در تعیین سیستم دخیل است. اول سیستم و فلسفه‌ای که مورد نظر سرمربی است دوم بازیکنان تیم هستند که تا چه حد دست سرمربی را باز می‌گذارند و عامل سوم تیم حریف و تاکتیک آن‌ها است. من با توجه به تمام این‌ها احتمال می‌دهم که با سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان بریم. در این حالت کی‌روش می‌تواند درصورت نیاز سیستم را به راحتی تغییر دهد. ضمنا این نکته را هم بگویم که سیستم تیم باعث پیروزی نمی‌شود و سیستم بازی به معنای تاکتیک تیم نیست. بازی بدون توپ بسیار اهمیت دارد. کی‌روش در این مقوله خود را ثابت کرده است. ما توانایی شکست تیم‌های بزرگ را داریم.

رقابت شدیدی در همه پست ها داریم؛‌ جوانگرایی تیمی ایران بسیار خوب است

تیم ایران جوانان بسیار خوب و با قابلیتی در تیم دارد. رقابت شدیدی بین بازیکنان در همه پست‌ها داریم. خیلی کم اتفاق می‌افتاد که تیم ملی در همه پست‌ها چندین بازیکن باکیفیت داشته باشد. این رقابت به نفع تیم است. هر بازیکنی که به زمین برود می‌خواهد خود را ثابت کند. به همین دلیل تیم ملی از این موضوع منتفع می‌شود. امیدوارم در بازی فردا بازیکنان ایران در بهترین فرم خود باشند تا بتوانیم قطر را شکست دهیم.

کد خبر : ۴۰۶۵۷۲