خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با ایلنا:

سلیمی برای مدال طلا به ریو رفته است/رسانه ملی تیم ملی وزنه‌برداری را تخریب نکند

عباسپور می‌گوید: چنین تیمی که تا اینجای کار دو مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران کسب کرده را باید در رسانه ملی تشویق کنند نه اینکه تخریب شود.

رضا عباسپور، سخنگوی فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص آخرین وضعیت قویترین ورزشکار کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بهداد سلیمی بعد از عمل جراحی و رفع مصدومیت روند بهبود خوبی را طی کرد و در تمرینات تیم ملی به آمادگی لازم دست پیدا کرد. سلیمی از روحیه بسیار خوبی برخوردار است و پیش از المپیک هم گفته بود که فقط برای مدال طلا به برزیل خواهد رفت. او یک وزنه‌بردار باتجربه و جنگنده است.

او ادامه می‌دهد: رکورد ورودی نماینده دسته فوق سنگین ایران 450 کیلوگرم بود. پنج نفر دیگر هم با این ورودی جواز حضور در المپیک را کسب کردند. نباید فراموش کنیم که وضعیت بهداد سلیمی نسبت به رقابت‌های گزینشی بهتر شده است. او می‌تواند در حرکت یک ضرب که به نوعی حرکت تخصصی سلیمی محسوب می‌شود سومین مدال طلای ایران را تثبیت کند. تنها وزنه‌برداری که می‌تواند با سلیمی در راه رسیدن به مدال طلا رقابت کند وزنه‌بردار گرجستانی خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون وزنه برداری به نحوه پخش رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک از صداوسیما انتقاد می‌کند و می‌گوید: رسانه ملی متعلق به همه مردم کشور است. مردم برای تماشای افتخار آفرینی قهرمانان خود پای برنامه‌های آنان می‌نشینند. اما متاسفانه از اشخاصی برای مجری‌گری استفاده می‌کنند که اطلاعات کامل در خصوص رقابت‌های وزنه‌برداری ندارند. تیم ملی وزنه برداری بار کاروان ایران را به دوش دارد و این افتخار فدراسیون وزنه‌برداری است که دل مردم ایران را شاد کند و به همین روند بی منت ادامه می‌دهد. باتوجه به نتایج کسب شده اشخاصی از رسانه ملی مرتب به کادر فنی و فدراسیون وزنه‌برداری انتقادات بی اساس می‌کنند. کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های المپیک نتایج خوبی کسب کرده است. وقتی کسی نتایج خوبی کسب می‌کند جای انتقاد برای منتقدانش باقی نمی‌ماند. چنین کادر فنی باید در رسانه ملی تشویق شود نه اینکه تخریبش کنند. تهیه کنندگان پخش رقابت‌های المپیک در تعیین کارشناسان و مجری‌ها در رشته‌های مدال آور دقت کنند تا برای فدراسیون‌های موفق حاشیه سازی بی پایه و اساس صورت نگیرد.

 

 

کد خبر : ۴۰۱۳۱۲